joi, aprilie 18, 2024
spot_img

BREAKING Trenurile United Railways, trase pe dreapta de ASFR, după accidentul de la Toporu

După accidentul de la Toporu, în care două locomotive s-au ciocnit, Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR) a tras pe dreapta toate trenurile United Railways. Între timp, circulația feroviară pe linia 103 a fost reluată, după ce cele două locomotive avariate au fost retrase din linie curentă.

Prin documentul emis de ASFR, începând cu ora 11:25 se restricționează certificatul unic de siguranță aparținând operatorului de transport feroviar United Railways.

De asemena, s-a dispus anularea circulației tuturor trenurilor programate și neexpediate și neprogramarea altor trenuri până la noi dispoziții. Potrivit documentului, trenurile aflate în circulație își vor continua mersul până la stația de destinație cu asigurarea de către operator a tuturor măsurilor de siguranță.

Măsura luată de ASFR este în conformitate cu prevederile OMTIC nr. 932/2020, Capitolul III, articolul 4. și a prevederilor OUG nr. 73/2019 privind siguranța feroviară. O măsură similară a fost luată în urmă cu doi ani la adresa Tim Rail Cargo, după accidentul din stația Fetești.

Măsura a fost dispusă după ce mecanicul de locomotivă al United Railways implicat în accidentul feroviar de la Toporu a fost descoperit beat de către polițiștii care s-au deplasat la fața locului și i-au testat pe cei doi conducători de locomotive, așa cum a informat anterior Club Feroviar. De asemenea, și șeful de tren era băut, dar acesta din urmă a refuzat să fie testat, fiind dus la spital pentru prelevarea de probe biologice.

”Cei doi bărbați au fost testați cu aparatul drager, rezultatele fiind de 0,64 mg/l alcool pur în aerul expirat pentru unul dintre aceștia, iar pentru celălalt, rezultatul a fost negativ”, a comunicat Inspectoratul de Poliție Județean Giurgiu.

Mecanicul United Railways nu a respectat semnalul de oprire

Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, a informat că, potrivit primelor informații transmise de personalul feroviar ajuns la fața locului, unul dintre mecanici nu a respectat semnalul de oprire din zona stației Toporu, a talonat un macaź și a lovit frontal cealaltă locomotivă, care venea dinspre Giurgiu.

Cele două locomotive private sunt avariate, nu sunt deraiate, iar mecanicii au fost transportați la spital. Accidentul feroviar este anchetat de AGIFER, instituție abilitată să stabilească cu exactitate cauzele producerii acestui eveniment feroviar.

Circulația feroviară, reluată

La ora 12.25 a fost redeschisă linia CF Toporu – Chiriacu, iar circulația feroviară este reluată în condiții normale de trafic, fără restricții de viteză, a transmis Oana Brânzan.

Una dintre cele două locomotive a fost retrasă în stația Chiariacu, iar cea de-a doua în stația Toporu. Pentru retragerea celor două vehicule avariate au fost trimise două locomotive de ajutor, astfel: DA 1037 de la OBB pentru Rail Cargo Romania și DA 1523 de la GFR pentru United Railways, potrivit informațiilor obținute de Club Feroviar.

Trecutul însângerat al grupului Bulmarket

Operatorul United Railways, ce are drept acționar majoritar grupul bulgar Bulmarket în proporție de 65% (restul fiind în posesia unui acționar român), a primit în 2021 din partea CFR SA dreptul de acces pe rețeaua feroviară, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Tot bulgarii de la Bulmarket au cumpărat, anul trecut, și Vest Trans Rail, firmă controlată de fostul director general al CNCF CFR SA Ion Garoseanu.

Trecutul grupului Bulmarket este marcat de un grav accident feroviar. În decembrie 2016, un tren de marfă al companiei încărcat cu cisterne cu propan a deraiat în Bulgaria, între Ruse și Varna, iar ulterior a explodat, accidentul soldându-se cu șapte morți, 30 de răniți, plus distrugerea gării din localitatea bulgară Hitrino și a 20 de case din localitate. În jur de 1.000 de locuitori ai localității au fost atunci evacuați. A fost al doilea accident ca gravitate din țara vecină după numărul de persoane decedate și primul după numărul total de victime.

Acum, trenurile United Railways au fost trase pe dreapta. Rămâne de văzut pentru cât timp.

Iulică Măntescu: toleranță zero pentru alcool!

Președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măntescu, a declarat pentru Club Feroviar că are toleranță zero pentru cazurile în care colegi de-ai săi se urcă pe locomotivă sub influența alcoolului.

El a precizat că acești mecanici ar trebui sancționați drastic. ”Vrem să întărim disciplina în domeniul feroviar. Atunci să modificăm și amenzile, să le facem raportate la salarii și să le aplicăm de fiecare dată”, a spus liderul sindical.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole