vineri, februarie 14, 2025
spot_img

Alimentarea rețelei electrice CFR întreruptă în sud-estul țării. 10 stații funcționează pe grup electrogen

Circulația trenurilor se desfășoară în condiții dificile, ninsoare și vânt puternic cu rafale de 95 km/h – 100 km/h, pe raza județelor din sud – estul țării. Trenurile trec pe tracțiune diesel din cauza condițiilor meteo dificile în Bărăgan.

logo Novatech - mentenanța materialului rulant

Potrivit CFR SA, pe raza SRCF Constanța, din cauza ninsorii viscolite și a rafalelor puternice de vânt, nu funcționează rețeaua națională de alimentarea cu energie, iar pentru asigurarea energiei electrice 10 stații CF funcționează pe grup electrogen.

De asemenea, pentru repunerea sub tensiune a liniei de contact se intervine la această oră cu drezine pantograf pe 3 intervale CF, astfel: Ovidiu – Dunărea (pe firul II), Fetești – Ramificație Borcea (pe firul I) și Jegălia- Bărăganu. Un singur tren de călatori, R 8340, staționează temporar la această oră, pentru remedierea deranjamentului între Jegălia și Bărăganu.

Tot pe raza SRCF Constanța, din cauza vântului puternic, nu funcționează sistemul de semnalizare – acustic, vizual și barierele automate – de la 7 treceri la nivel cu calea ferată, situate pe intervalele Ciulnița – Perișoru, Valu lui Traian, Bărăganu – Jegălia, Bărăganu – Fetești, Jegalia – Perișoru. Până la remedierea deranjamentelor, toți participanții la traficul rutier vor respecta, conform prevederilor legale, semnalizarea indicatorului rutier „Crucea Sfântului Andrei”, iar mecanicii de locomotivă vor circula în apropierea trecerilor la nivel cu viteză redusă, de 20 km/h.

Tracțiune diesel din cauza condițiilor meteo dificile în Bărăgan

Pe raza SRCF Galați, echipele de intervenție acționează cu drezine pantograf pentru repunerea sub tensiune a liniei de contact între stațiile Făurei – Dedulești, pe firul II, în stația Plopu și între Lacu Sărat – Traian Sat, unde trei trenuri de călători – R 7360, IR 1570 și IR 1732 – au rămas defecte, cu pantografele rupte și staționează pentru remediere.

Echipele de intervenție ale SRCF Constanța și Galați acționează în continuare pe rețeaua feroviară din sud-estul țării astfel încât să fie remediate operațional toate deranjamentele cauzate de fenomenele meteo nefavorabile, iar traficul feroviar să se desfăşoare în condiții optime în această perioadă, în care sunt valabile atenționările meteo de cod galben și portocaliu pe raza județelor din sud-estul țării, unde rafalele de vânt viscolit ating viteze de până la 100 km/h.

Informații de la CFR Călători

Pe raza SRCF Galați, din cauza intensificări rafalelor de vânt, începând cu ora 8.25, duminică dimineață, toate trenurile vor circula pe intervalul CF Galați – Făurei – Țăndărei doar cu locomotive Diesel, cu excepția trenurilor tractate cu locomotive electrice, care acum sunt în circulație, pe secția respectivă.

Având în vedere condițiile meteo nefavorabile și starea tehnică a firului de contact au fost avariate  pantografele de la trenurile IR 1732, IR 1570, R 7360. Echipele de intervenție feroviară CFR SA intervin pentru remedierea deranjamentelor și reluarea traficului în condiții de siguranță.

Urmare a stării tehnice a firului de contact, managerul infrastucturii (CFR SA – n.red.) a interzis circulația trenurilor cu tracțiune electrică în unele zone de pe raza sucursalei.

CFR Călători și CFR SA țin în permanență legătura operativ cu personalul de serviciu din trenurile aflate în parcurs pentru a se putea lua cele mai bune măsuri pentru asigurarea condițiilor optime de călătorie.

26 noiembrie 2023, Sucursala Constanța. Ca urmare a condițiilor meteorologie de vreme severă care se înregistrează în mai multe județe din partea de sud-est a țării, în această dimineață, 26 noiembrie 2023, circulația feroviară pe magistrala 800 București – Constanța și secțiile secundare este îngreunată.

Se înregistrează cazuri de fir contact rupt și căzut în gabarit și se intervine operativ pentru remediere și eliberare linie, astfel că mai multe trenuri staționează, generându-se întârzieri. De asemenea, pe aceaste sectoare, circulația se desfășoară cu tracțiune diesel, pentru asigurarea continuității traficului în condiții de siguranță.

În funcție de evoluția fenomenelor meteo și a condițiilor de circulație pot interveni restricționări temporare ale circulației trenurilor pe anumite intervale de stații, iar traficul de călători va fi preluat de celelalte trenuri din graficele de circulație.

Pasagerii despăgubiți

Pasagerii care au bilete la trenurile restricționate vor primi, la cerere, contravaloarea călătoriilor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole