joi, iunie 27, 2024
spot_img

ANALIZĂ Trenurile Soarelui 2023, de stat și private. Bile albe și bile negre

Anul acesta, trenurile estivale spre malul mării încep să circule în tranșe. Un operator privat a început deja cu o pereche de trenuri, urmează alții, iar la final CFR Călători cu Trenurile Soarelui 2023. Club Feroviar vă prezintă bilele albe și bilele negre ale transportului pe calea ferată spre malul Mării Negre în vara care stă să înceapă.

Legături feroviare directe din București și unele orașe ale țării spre Constanța sunt pe toată durata anului, însă în extrasezon accesul către sudul litoralului este problematic, necesitând schimbarea garniturii la Constanța. Club Feroviar a arătat în urmă cu două zile că aceste inconveniente se mențin și în perioada în care se derulează programul Litoralul pentru toți.

CITEȘTE și Programul Litoralul pentru Toți 2023, salvat de un operator feroviar. Nu e CFR Călători

După Regio Călători, începând de luni, 12 iunie, Tranferoviar Călători va pune în circulație o pereche de trenuri pe ruta București-Mangalia și alta pe relația Buzău-Mangalia. Dacă acesta din urmă va fi operat tot cu automotoare DH2, fără aer condiționat, ca anul trecut, avem o bilă neagră pentru operator.

Trei zile mai târziu, și Astra Trans Carpatic va pune în circulație o pereche de trenuri pe relația București Nord-Mangalia. Într-un final, sâmbătă, 17 iunie, și SNTFC CFR Călători va lansa programul Trenurile Soarelui 2023, iar garnituri ale operatorului feroviar de stat vor asigura legătura dintre București și marile orașe ale țării, pe de o parte, și stațiunile din sudul litoralului, până la Mangalia, pe de altă parte. Anul trecut, programul fusese lansat pe 11 iunie. Deci o primă bilă neagră.

Trenurile Soarelui 2023. Mai multe garnituri pe relația București-Constanța și retur

Trenurile Soarelui 2023 contractele de servicii publice programul trenurilor Intercity Contractele operatorilor feroviari compensația pentru CFR CălătoriO primă bilă albă a acestui sezon dată operatorilor de transport feroviar de călători: pe relația București-Constanța și retur vor circula 25 de perechi de trenuri pe zi, față de doar 21 anul trecut, așa cum am scris la vremea respectivă.

Iată lista completă a garniturilor care vor face legătura între Capitală și principalul oraș românesc de la Marea Neagră și retur (cele ale operatorilor privați sunt semnalate în consecință, restul fiind ale CFR Călători):

București-Constanța

IR 1912 3:22 București Nord 6:11 Constanța (pleacă din Sibiu la ora 18,45 în ziua anterioară)

IRN 1941 4:15 București Băneasa 6:46 Constanța (pleacă din Satu Mare la 13,20 în ziua anterioară)

IRN 1992 4:43 București Băneasa 7:08 Constanța (pleacă din Timișoara Nord la 18,09 în ziua anterioară)

IRN 1932 5:14 București Băneasa 7:45 Constanța (pleacă din Oradea la 16,21 în ziua anterioară)

R 8101 5:55 București Nord 11:14 Constanța

IRN 1922 6:04 București Nord 8:46 Constanța (pleacă din Arad la 18,04 în ziua anterioară)

IR 10081 6:35 București Nord 9:12 Constanța (Transferoviar Călători)

IR 1981 7:05 București Nord 9:37 Constanța

IR 11505 7:15 București Nord 9:31 Constanța (Astra Trans Carpatic)

IR 11504 7:40 București Nord 9:59 Constanța (Astra Trans Carpatic, pleacă din Arad la 20,05 în ziua anterioară)

IR 1994 8:20 București Nord 10:40 Constanța (pleacă din Craiova la 4,13)

IC 538 9:30 București Nord 11:30 Constanța

IR 11084 10:08 București Băneasa 12:12 Constanța (Regio Călători, pleacă din Brașov la 7,20)

IR 11683 10:20 București Nord 12:34 Constanța (Softrans)

IR 1928 10:30 București Nord 12:50 Constanța (pleacă din Brașov la 7,40)

IR 1881 11:30 București Nord 13:59 Constanța

IR 1883 12:31 București Nord 15:00 Constanța

IR 10085 13:05 București Nord 15:42 Constanța (Transferoviar Călători)

IR 1983 13:30 București Nord 15:53 Constanța

IR 1885 15:31 București Nord 18:00 Constanța

IR 1589 16:31 București Nord 18:54 Constanța

IC 581 17:30 București Nord 19:30 Constanța

IR 1887 18:30 București Nord 20:59 Constanța

IR 1681 20:10 București Nord 22:37 Constanța

R-E 11081 21:00 București Nord 0:21 (ziua următoare) Constanța (Regio Călători)

Constanța-București

IR 1680 5:30 Constanța 7:55 București Nord (ajunge la Brașov la 10,45)

IR 1580 7:30 Constanța 9:52 București Nord

IR 1582 8:25 Constanța 10:47 București Nord

R-E 11082 8:40 Constanța 12:04 București Nord (Regio Călători)

IR 10082 9:45 Constanța 12:23 București Nord (Transferoviar Călători)

IC 582 10:50 Constanța 12:50 București Nord

IR 1584 13:30 Constanța 15:52 București Nord

IR 1926 14:00 Constanța 16:22 București Nord (ajunge la Brașov la 19,14)

IR 1996 14:30 Constanța 16:52 București Nord (ajunge la Craiova la 21,01)

R 8024 14:36 Constanța 20:01București Nord

IR 11506 14:51Constanța 17:04 București Nord (Astra Trans Carpatic)

IR 1588 15:30 Constanța 17:50 București Nord

IR 11086 15:55 Constanța 17:52 București Băneasa (Regio Călători, ajunge la Brașov la 20,35)

IR 11682 16:10 Constanța 18:24 București Nord (Softrans)

IR 1682 16:30 Constanța 18:52 București Nord

IRN 1942 17:05 Constanța 19:33 București Băneasa (ajunge la Satu Mare la 9,47 în ziua următoare)

IC 536 17:20 Constanța 19:20 București Nord

IR 11502 17:35 Constanța 19:49 (Astra Trans Carpatic, ajunge la Arad la 7,33 în ziua următoare)

București Nord

IRN 1930 17:42 Constanța 20:01 București Băneasa (ajunge la Oradea la 9,24 îi ziua urrmătoare)

IR 1982 18:15 Constanța 20:56

București Nord

IR 10086 19:15 Constanța 22:05 București Nord (Transferoviar Călători)

IR 1984 19:30 Constanța 21:51 București Nord

IR 1914 20:00 Constanța 22:41București Nord (ajunge la Sibiu la 7,33 în ziua următoare)

IRN 1920 20:43 Constanța 23:12 București Nord (ajunge la Arad la 11,25 în ziua următoare)

IRN 1990 21:48 Constanța 0:08 București Băneasa (ajunge la Timișoara Nord la 10,46 în ziua următoare).

A doua bilă neagră pentru CFR Călători: a fost scos trenul de după-amiază spre Mangalia

durata călătoriei cu trenul București-Mangalia trenuri anulate de CFR Călători bilete online la CFR CălătoriAnul trecut lăudam operatorul feroviar de stat pentru faptul că, în premieră, introdusese un tren direct București-Mangalia în a doua parte a zilei.

Dacă voiai să pleci la 2 Mai sau la Vama Veche, de exemplu, în weekend, vineri după ce terminai serviciul, nu aveai nicio garnitură directă spre Mangalia, toate fiind concentrate în prima parte a zilei. Anul trecut, problema fusese rezolvată. Acum însă, în programul Trenurile Soarelui 2023, nu va mai circula trenul CFR Călători introdus anul trecut cu plecare din București la 17,30. În schimb, Transferoviar Călători va opera pe această rută un tren de după-amiază. Cel mai probabil, cursele vor fi operate cu trenurile Alstom Coradia recent cumpărate la mâna a doua.

Dar iată lista trenurilor (nu vom mai preciza stația de plecare/destinație inițială/finală, deoarece le-am menționat anterior, la trenurile București-Constanța):

București-Mangalia

IR 1912 3:22 București Nord 8:05 Mangalia

IRN 1941 4:15 București Băneasa 8:31 Mangalia

IRN 1992 4:43 București Băneasa 9:00 Mangalia

IRN 1932 5:14 București Băneasa 9:56 Mangalia

IRN 1922 6:04 București Nord 10:21 Mangalia

IR 1981 7:05 București Nord 11:20 Mangalia

IR 11505 7:15 București Nord 10:42 Mangalia (Astra Trans Carpatic)

IR 1994 8:20 București Nord 12:17 Mangalia

IR 11084 10:08 București Băneasa 13:39 Mangalia (Regio Călători)

IR 10085 13:05 București Nord 16:57 Mangalia (Transferoviar Călători)

Mangalia-București

IR 1996 (pleacă R 8808) 12:30 Mangalia 16:52 București Nord

IR 11506 13:24 Mangalia 17:04 București Nord (Astra Trans Carpatic)

IR 11086 14:35 Mangalia 17:52 București Băneasa (Regio Călători)

IRN 1942 (pleacă R 8810) 15:11 Mangalia 19:33 București Băneasa

IRN 1939 (pleacă R 8812) 15:53 Mangalia 20:01 București Băneasa

IR 1984 (pleacă R 8814) 17:20 Mangalia 21:51 București Nord

IR 10086 18:03 Mangalia 22:05 București Nord (Transferoviar Călători)

IRN 1914 (pleacă R 8816) 18:18 Mangalia 22:41 București Nord

IR 1920 (pleacă R 8818) 18:50 Mangalia 23:12 București Nord

IR 1990 (pleacă R 8820) 19:36 Mangalia 0:08 București Băneasa.

Spre deosebire de anul trecut, sunt vagoane de dormit la trenurile spre/dinspre Oradea și Satu Mare, spre deosebire de anul trecut, când erau doar vagoane cușetă.

CFR Călători – cel mai ieftin, Astra Trans Carpatic – cel mai rapid

Dar să vedem și cât costă biletele de tren pe relația București-Mangalia, la stat și la privat, și cât durează cea mai scurtă călătorie. Cel mai ieftin bilet este la CFR Călători (dacă este cumpărat acum pentru 19 iunie), iar cea mai scurtă călătorie la Astra Trans Carpatic. Iată datele în tabelul de mai jos:

Operator Durata Călătoriei Preț
CFR Călători 3h57 (IR 1994) – 4h43 (IR 1912) 72,5 lei
Transferoviar Călători 3h52 80 lei
Regio Călători 3h31 80 lei
Astra Trans Carpatic 3h27 80 lei

 

Fără vagoane de dormit la trenurile de Suceava și Iași

reparații la vagoane cușetă tren Interregio Arad-Mangalia reparații la vagoane cușetă trenurile speciale pentru Austria Ordonanța Militară 2 nevăzător la vagonul cușetă

O a doua bilă neagră pentru operatorul feroviar de stat: nu există vagon de dormit în compunerea trenurilor de la Suceava și Iași spre și dinspre litoral. La cel de Suceava nu sunt decât cușete cu șase paturi, iar la cel de Iași, pe lângă acestea, sunt disponibile și cușete de patru paturi. Dar iată Trenurile Soarelui 2023 spre/dinspre litoral:

Suceava-Mangalia și retur

IRN 1952 20:38 Suceava 5:13 Mangalia (în ziua următoare)

IRN 1954 (inițial ca tren R 8824) 21:40 Mangalia 6:51 Suceava (în ziua următoare)

Iași-Mangalia și retur

IRN 1962 21:27 Iași 6:43 Mangalia (în ziua următoare)

IRN 1960 (pleacă din Mangalia ca R 8822) 20:21 Mangalia 6:04 Iași (în ziua următoare).

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole