Trenurile Siemens pentru Rhine-Ruhr Express vor intra in serviciu

10 decembrie 2018

Autoritatea Feroviara Federala din Germania (EBA) a aprobat oficial automotorul electric Siemens Mobility pentru serviciul Rhine-Ruhr Express (RRX). Trenul Desiro HC va incepe serviciul regulat odata cu schimbarea mersului trenurilor la 9 decembrie 2018.
„Odata cu darea in exploatare si aprobarea productiei in serie a trenului nostru Desiro HC pentru serviciul Rhine-Ruhr Express, am demonstrat inca o data ca putem livra proiecte de mare amploare la timp. De aceea suntem un partener de incredere pentru companiile de transport din intreaga lume atunci cand trebuie sa gestionam proiecte complexe pe intreaga lor perioada de desfasurare”, a declarat Sabrina Soussan, CEO Siemens Mobility.
Termenul limita planificat a fost respectat, iar serviciul comercial va incepe pe Linia RE 11 care leaga Düsseldorf, Duisburg, Essen, Dortmund, Hamm, Paderborn si Kassel. Pana la 43.000 de pasageri vor utiliza aceasta ruta in fiecare zi. In total, 15 trenuri vor intra in serviciu.
Aprobarea Autoritatii Feroviare Federale a fost data ca urmare a unei noi proceduri in Germania care permite producatorilor si operatorilor de trenuri sa isi planifice sistemul de securitate. In cadrul acestei proceduri, certificatele de verificare si testare pot fi eliberate de centre specializate de testare incepand cu faza de proiectare a trenului. Noile trenuri Desiro HC ofera cu 25% mai multa capacitate decat trenurile utilizate anterior pe aceasta linie, dar si confort si avantaje imbunatatite. Serviciul digitalizat si mentenanta furnizate de Siemens Mobility garanteaza o disponibilitate de peste 99% a noilor automotoare electrice.
Serviciul Rhine-Ruhr Express este primul tren din lume produs in serie dotat cu mai multe ferestre care imbunatatesc semnificativ semnalul telefoanelor mobile in trenuri. Cercetatorii Siemens Mobility au dezvoltat acest invelis special al ferestrelor care permite semnalelor radio sa treaca fara probleme prin fereastra. Solutia consta intr-o textura fina care este introdusa cu ajutorul laserului in invelisul geamului care este conductor electric si transparent. Ferestrele montate permit undelor radio sa patrunda prin geam de 500 de ori mai bine decat prin invelisul izolator termic conventional. Datorita acestei solutii speciale, pasagerii pot naviga pe internet pentru prima data fara intreruperi de semnal si fara sa mai fie nevoie de amplificatoare instalate in vagoane.
Compania Siemens Mobility va livra in total 82 de trenuri. Trenul Desiro HC este proiectat pentru un numar mare de pasageri deoarece fiecare tren are 105 m si patru vagoane si este dotat cu 400 de scaune. In timpul serviciului, doua unitati de tren vor fi cuplate pentru a crea un tren expres cu opt vagoane si 800 de scaune.
In cadrul contractului in valoare de 1,7 miliarde de euro, compania Siemens Mobility va fi responsabila si cu serviciul de reparatii si intretinere a trenurilor timp de 32 de ani in cadrul facilitatii moderne de intretinere din Dortmund-Eving.
In regiunea Renania de Nord-Westfalia (NRW), aproximativ 2,4 milioane de pasageri utilizeaza sistemul feroviar regional zilnic, iar numarul acestora creste. Odata finalizat proiectul RRX, sapte linii feroviare vor conecta orasele principale din NRW de centre importante precum Kassel si Koblenz din statele invecinate Renania-Palatinat si Hesse. Pe ruta principala dintre Koln si Dortmund, pasagerii vor putea sa utilizeze serviciile feroviare la fiecare sfert de ora odata cu extinderea si modernizatea infrastructurii sistemului.