ERA a semnat prima autorizație pentru noua generație de trenuri cu vagoane de dormit, pas important pentru revigorarea trenurilor de noapte în Europa. Trenurile Siemens pentru OBB Nightjet au fost autorizate.
La 24 noiembrie, Agenția Uniunii Europene pentru Căi Ferate (ERA) a marcat o etapă importantă prin autorizarea oficială a primului lot de trenuri cu vagoane de dormit de nouă generație, care sunt construite de Siemens Mobility pentru serviciul de trenuri de dormit Nightjet al ÖBB. Aceste trenuri reprezintă primul design nou de trenuri cu vagoane de dormit din Europa, semnalând o ieșire mult așteptată de la decenii de stagnare în dezvoltarea trenurilor cu vagoane de dormit.
Trenurile Siemens pentru OBB Nightjet au fost autorizate
Autorizația pentru vehicule se referă la 10 tipuri de vehicule reprezentând 10 vagoane diferite de la Siemens Mobility. Acestea vor fi exploatate de ÖBB pentru traficul de zi și de noapte și reprezintă cel mai vizibil semn al revenirii călătoriilor de noapte pe calea ferată și un pas înainte în relansarea acestui tip de călătorie, consideră ERA. Disponibilitatea unui material rulant modern și bine echipat este esențială pentru servicii transfrontaliere fără întreruperi, iar absența unui material rulant adecvat ar putea împiedica introducerea acestora.
Autorizația acordată astăzi permite operarea în zona DACHI (Germania, Italia, Austria și Elveția) pentru traficul de zi și de noapte, iar diferitele tipuri de vehicule sunt autorizate fiecare ca vehicule individuale în cadrul unor formațiuni de trenuri predefinite. Trenurile sunt proiectate pentru călătoriile pe distanțe lungi din Europa Centrală și se bazează pe cele mai recente tehnologii.
„Noul val de trenuri de noapte are un mare potențial de a deveni un actor-cheie în viitoarea realitate a transportului multimodal. Acolo unde există legături feroviare bune și unde este disponibil materialul rulant adecvat, trenurile pentru călătorii de noapte mai lungi pot oferi o alternativă convingătoare la zborurile de dimineață devreme. Autorizația semnată astăzi demonstrează că cererea pentru transportul feroviar transfrontalier de călători pe distanțe lungi, inclusiv pentru trenurile de noapte, este în creștere rapidă și că astfel de servicii pot fi exploatate într-un mod viabil din punct de vedere comercial și cu acces deschis. Ne bucurăm că ERA contribuie la această transformare, sprijinind sectorul feroviar să fie agil și competitiv și deschizând calea pentru renașterea trenurilor de noapte, avansând în același timp în crearea unui spațiu feroviar unic european funcțional”, spune Josef Doppelbauer, director executiv al ERA.