vineri, august 30, 2024
spot_img

Trenurile PESA au din nou câștig de cauză la Consiliul Contestațiilor

Pentru a doua oară Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a confirmat deciziile Autorității pentru Reformă Feroviară la licitația de trenuri interregionale. Trenurile PESA au din nou câștig de cauză.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a confirmat zilele trecute deciziile Autorității pentru Reformă Feroviară la licitația de trenuri interregionale (a doua organizată de ARF). Consiliul a respins contestația depusă de compania Alstom în urma desemnării pentru a doua oară a companiei poloneze PESA drept câștigătoare la licitația de achiziție a 20 de trenuri interregionale. Reamintim că după semnarea contractului cu PESA, Alstom a înaintat o acțiune la Curtea de Apel București, judecătorii hotărând o reevaluare a ofertei companiei franceze. În urma reevaluării a fost desemnată câștigătoare tot oferta PESA, iar contestația ulterioară depusă de Alstom la CNSC nu s-a soldat, zilele trecute, cu succes.

Termen de livrare, decembrie 2025

Potrivit informațiilor furnizate anterior de ARF, termenul de livrare al primei rame este de 24 de luni de la semnarea contractului. Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 191 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.

Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect se pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, pe următoarele rute de circulație: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) – București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării implică și următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

 

Zilele trecute, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat printr-un comunicat că Bursa Română de Mărfuri (BRM) a început organizarea licitațiilor – prin procedură competitivă – privind achiziția de „Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice interregionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători” CSP-L2 și CSP-L3.

Criteriul de atribuire este „Valoarea compensației unitare lei/tren-km cea mai scăzută”, în condițiile solicitate prin documentația procedurii. Trebuie precizat faptul că în momentul de față, SNTFC CFR Călători are cea mai mare compensație pe tren-km primită de la statul român.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole