Și trenurile germane au întârzieri. Deutsche Bahn a plătit despăgubiri de 54 milioane de euro

Nu numai cele românești, și trenurile germane au întârzieri, iar compensațiile plătite anul trecut de Deutsche Bahn anul trecut au fost cu 50% mai mari decât în 2017.

trenurile germane au întârzieri cale ferată în Baden Württemberg

Anul trecut. 2,7 milioane de pasageri ai Deutsche Bahn au cerut și au primit compensații pentru întârzierile trenurilor, totalul plătit de compania germană de stat fiind de 54 milioane de euro, cu peste 50% mai mult decât în 2017. Media a fost de 20 de euro/pasager.

Regulile europene spun că un pasager al cărui tren a sosit cu cel puțin o oră întârziere va primi un sfert din contravaloarea biletului, iar dacă întârzierea este mai mare de două ore, pasagerul poate primi jumătate din cât a plătit pe bilet. În România deorogările nu le permit deocamdată pasagerilor să primească bani pentru întârzieri.

În 2018, 25% dintre trenurile operate de Deutsche Bahn au avut întârzieri, iar anul acesta ponderea a fost de 22%. Trenurile de mare viteză ICE au avut și intervale în care rata întârzierilor a trecut de 30%, notează HotNews.

Și trenurile germane au întârzieri, iar situația s-a înrăutățit

Au fost ani în care Deutsche Bahn a avut sub 5% trenuri întârziate, dar în ultimii ani lucrurile s-au înrăutățit și subiectul este discutat tot mai des în Germania, în toate mediile. Există și planuri de remediere a problemelor, dar sunt destui care se îndoiesc că sunt realizabile.

Sunt și voci care spun că decăderea căilor ferate este încă un semn că puterea și influența Germaniei sunt și ele în declin, la fel cum și influența Angelei Merkel în Europa și în lume s-a diminuat mult. Un motiv ține de investițiile medii în infrastructura feroviară care, spune asociația Allianz Pro Schiene, sunt chiar și sub media din Italia, țară cu o economie mult sub cea germană. Investițiile sunt de 66 euro/cap de locuitor în Germania, în timp ce în Olanda sunt de 128 euro, în Marea Britanie sunt de 165 euro, iar în Elveția, de 328 euro, spun cei de la Allianz Pro Schiene.

Rețeaua necesită mai multe investiții și nu mai face față fiindcă numărul de pasageri a tot crescut și se preconizează că va crește. Un exemplu este linia Hamburg – Berlin, unde numărul de pasageri a crescut cu 35% în patru ani și Deutsche Bahn vrea ca din 2021 să fie două trenuri pe oră între aceste orașe.

Practic, numărul de pasageri transportați s-a dublat în ultimii 30 de ani și se preconizează încă o dublare până în 2030.