spot_img
joi, decembrie 2, 2021
spot_img

Trenurile de navetiști București-Fundulea au fost repuse în circulație, după opt luni de pauză

Suspendate în urmă cu opt luni de zile, trenurile de navetiști București-Fundulea, operate de CFR Călători, și-au reluat circulația începând cu data de 13 decembrie. Începând cu prima zi a noului an, pe această rută va apărea și concurența: Transferoviar Călători introduce în premieră o pereche de trenuri de navetiști.

Adrian Bărbulescu

Trenurile de navetiști București-Fundulea piese de schimb la automotoarele Desiro trenurile pentru naveta elevilor alegeri locale 2020 pierderile CFR Călători pe 2019 fonduri europene pentru trenuri metropolitane starea de urgență în transporturi trenuri anulate Ordonanța Militară 2 CFR Călători reduce săptămâna de lucru trenuri anulate de CFR Călători starea de urgență controlor de tren Contractele de servicii publice naveta cu trenul
Tren în Halta Brănești Sat

Introducerea trenurilor de navetiști pe relația București-Fundulea, cu opriri pe traseu la Pantelimon, Pasărea, Brănești Sat și Islaz a fost un proiect de suflet al secretarului de stat Ionel Scrioșteanu.

Originar din județul Ilfov, el a insistat pentru ca aceste trenuri să fie puse în circulație, pentru o mai bună mobilitate a locuitorilor din zonele limitrofe Bucureștiului. Ele au fost introduse în Mersul Trenurilor 2019-2020 și au început să circule la începutul lunii ianuarie. Numai că a venit pandemia și, în starea de urgență, circulația lor a fost suspendată.

”În contextul pandemiologic actual care a condus la reducerea cererii de transport, trenurile Regio care circulau pe ruta București Nord-Fundulea și retur au fost suspendate o parte din data de 19.03.2020 și restul din data de 06.04.2020. De asemenea, transportul pasagerilor pe această rută este asigurat cu trenurile care circulă spre/dinspre Constanța și Fetești. CFR Călători operează zilnic cu 1.040 trenuri către peste 1.500 de destinații. Astfel, compania își optimizează numărul de trenuri la numărul de rute și își dimensionează capacitatea și în funcție de cererea de transport și parcul tehnic de material disponibil”, a răspuns CFR Călători la solicitarea în acest sens adresată de Club Feroviar la finele luni noiembrie.

Și suspendate au rămas opt luni de zile, spre nemulțumirea locuitorilor și primarilor din zonă, dar spre bucuria patronilor de microbuze, care s-au trezit peste noapte cu profituri nesperate.

CITEȘTE și  Trenurile de navetiști București-Fundulea, suspendate. Oamenii, trimiși la microbuz

Trenurile de navetiști București-Fundulea au reînceput să circule

trenurile de navetiști București-Fundulea
FOTO în Gara de Nord în urmă cu câteva zile

Odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, garniturile de navetiști dintre București Nord și Fundulea au reînceput să circule.

Potrivit Infofer.ro, este vorba de cinci perechi de trenuri Regio care pleacă din București Nord la 5,45, 6,10, 8,10, 15,25 și 17,55. Pe celălalt sens, plecările din Fundulea sunt la orele 6,45, 9,02, 16,50, 18,22 și 19,15. Distanța dintre cele două capete de linie (42 km) este străbătută de automotoarele Siemens Desiro (cunoscute ca ”Săgeata Albastră”) ale operatorului feroviar de stat între 40 și 54 de minute, în funcție de tren.

A reînviat Gara Băneasa. De ce nu este atractiv transportul feroviar urban

licitație pentru salubrizare în gări
Stația București Băneasa

Cu această ocazie, a reînviat și Gara București Băneasa, iar aceste trenuri de navetiști ar putea fi utilizate și de corporatiștii ce lucrează în clădirile de birouri din apropierea Casei Presei Libere.

Dacă ar fi și mai dese, ele ar putea constitui o alternativă la transportul cu autobuzele, având în vedere că în zona Băneasa-Piața Presei nu există (încă) metrou. Mai ales că durata călătoriei de la București Băneasa la București Nord este de doar 9 minute – timp de parcurs imbatabil, chiar și cu mașina personală.

Numai că prețul nu este atractiv 3,4 lei, față de 1,3 lei la Societatea de Transport București. Unde mai pui că între STB, Metrorex și CFR Călători nu există integrare tarifară și, deci, nici bilet unic. Utilizarea acestor trenuri ar putea fi și mai extinsă, dacă ar fi pus în practică un proiect vehiculat de câțiva ani buni, de construcție a unor puncte de oprire la Petricani și Andronache.

De la 1 ianuarie apare concurența pe șine

TFC cumpără automotoareIată însă că, începând cu prima zi a noului an, pe această rută de navetiști apare și concurența, din partea unui operator privat.

Este vorba de Transferoviar Călători, care va opera în premieră o pereche de trenuri pe relația București Nord-Fetești. Trenul Regio 15281 va pleca zilnic din Gara de Nord la 8,20 și va ajunge la 11,09 la Fetești (9,15 la Fundulea). La întoarcere, garnitura Regio 15284 va pleca din Fetești la 4,45 și va sosi la București Nord la 7,07 (6,22 la Fundulea).

În zona urbană și periurbană a Bucureștilor, trenurile vor opri la București Băneasa, Pantelimon, Pasărea, Brănești Sat, Brănești Hm, Islaz, Fundulea, Sărulești și Preasna, la fel ca cele ale operatorului feroviar de stat. Ele vor intra în concurență cu garniturile CFR Călători de pe ruta București Nord-Fundulea și retur, dar și cu cele patru perechi de trenuri București Obor-Fetești.

CITEȘTE și EXCLUSIV Noi rute de la TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021, de navetiști și de litoral

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole