spot_img
sâmbătă, ianuarie 28, 2023
spot_img

Trenurile de marfă aproape că vor zburda după modernizarea liniei Predeal – Brașov

CFR SA a dat publicității date informative privind lucrările de modernizare după cum rezultă din studiul de fezabilitate realizat de o asociere Egis – Italrom. Trenurile de marfă aproape că vor zburda, cu până la 100 de kilometri la oră, după modernizarea liniei Predeal – Brașov.

În cadrul studiului de fezabilitate au fost identificate și analizate șase opțiuni, fiind selectată opțiunea A3 care include construirea unui tunel cu lungime de 9,80 km proiectat între granița Azuga/Predeal și Timișul de Sus.

Este „cea mai realistă și mai echilibrată din punct de vedere al costurilor, beneficiilor și riscurilor de implementare: cel mai bun raport cost-beneficii (3.53), cea mai bună rată internă de rentabilitate economică (15.65%), riscuri de investiție/implementare mai mici în raport cu celelalte opțiuni noi de traseu (lucrări de consolidări, hidrotehnice, mediu, drumuri, exproprieri etc)”, consideră CFR SA în raportul disponibil aici.

Modernizarea liniei Predeal – Brașov va costa 963 de milioane de euro

Opțiunea asigură capacitatea de circulație similar cu restul opțiunilor, declivitate maximă 18.50‰ care permite cel mai mare tonaj maxim admis pe aparat de tracțiune de 30 de tone (1345 tone, cu 74% mai mult decât în situația existentă), viteza efectivă pentru trenurile de marfă este  de 91,34 km/h și de 93,35 km/h pentru trenurile de călători, costul minim estimat al investiției fiind de 963 de milioane de euro.

Contractul, prelungit cu 10 luni în trimestrul III 2022

În 21 august 2020, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea Egis România – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internațională SRL au semnat contractul sectorial de servicii pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar modernizării secțiunii feroviare Predeal – Brașov (26,9 km).

În data de 07.09.2020 a fost emis Ordinul de începere a prestării serviciilor. Termenul de elaborare a studiului de fezabilitate este de 23 luni de la data ordinului de începere a serviciilor. Valoarea contractului este de 14.199.246 lei, fără TVA, iar sursa de finanţare este CEF 2014-2020. Durata de implementare a contractului este de 33 luni de la ordinul de începere care a fost dat la 7 septembrie 2020. Potrivit CFR SA, termenul de finalizare este 07.06.2023, după ce termenul a fost prelungit.

Licitație demarată în 2018

Semnarea contractului a avut loc pe vremea când ministru al Transporturilor era Lucian Bode. „Am reușit, de asemenea, și pe componenta de feroviar să închidem coridorul IV pan-European prin semnarea în data de 21.08.2020 a contractului pentru realizare SF, pentru ultimul segment lipsă, Predeal-Brașov, în lungime de 27 de km”, spunea el atunci.

Ulterior, în primăvara acestui an, CFR SA a anunțat că proiectantul finalizează în prezent studiul de fezabilitate, necesar refacerii liniei cu o lungime de 26 de kilometri. Pe magistrala Bucureşti-Braşov, calea ferată este modernizată până la Predeal, iar viteza maximă este de 140 de kilometri pe oră la trenurile de călători.

„Pe tronsonul Predeal – Braşov avem deja în execuţie contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Studiul de fezabilitate are un procent de implementare de 46%. Termenul estimativ pentru prezentarea ofertei finale, variantei optime de modernizare pe acest tronson, este anul 2022. (…) Stă la baza lansării următoarelor etape, şi anume proiectare şi execuţie”, a declarat pentru Radio România Actualităţi purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan. Ea preciza că, în aceste condiții, licitația pentru lucrările propriu-zise de modernizare a acestui tronson va fi lansată, cel mai probabil, în cursul anului viitor.

Ultimele Articole