spot_img
sâmbătă, decembrie 4, 2021
spot_img

EXCLUSIV Trenurile de aeroport vor circula 24 de ore din 24. Azi se semnează recepția

Trenurile de aeroport vor circula non-stop după data de 12 decembrie, 24 de ore din 24, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. În altă ordine de idei, în cursul după amiezii de azi (joi) se va semna recepția lucrărilor executate de Arcada Company.

Adrian Bărbulescu

Trenurile de aeroport recepția pentru linia de Otopeni mersul trenurilor de aeroport trenul de aeroport

”Deocamdată, nu au fost stabilite exact ce trase îi vor fi alocate fiecărui operator. Suntem în discuții cu trei operatori – Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători, Transferoviar Călători și Regio Călători. În urma discuțiilor, se va stabili exact orarul și trasa pentru fiecare operator. Ceea ce este însă sigur este că trenurile vor circula non-stop, 24 din 24, aceasta fiind condiția impusă de CFR SA”, au precizat sursele citate. Acestea au menționat că este vorba de un număr de 72 de trenuri în fiecare zi.

Trenurile de aeroport nu vor fi incluse în Mersul Trenurilor 2020-2021, varianta tipărită

Versiunea tipărită a Mersului Trenurilor 2020-2021 este aproape gata, însă ea nu va include și orarul garniturilor de pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă Otopeni.

Acesta va figura într-o broșură separată, care va fi tipărită după ce se vor încheia discuțiile cu operatorii și se vor stabili exact trasele. Decizia a fost luată ca urmare a faptului că negocierile sunt în curs de desfășurare și Mersul Trenurilor trebuie distribuit în teritoriu în timp util, înainte de intrarea sa în vigoare, pe 12 decembrie.

Recepția liniei de Otopeni, joi după amiază. Vineri merge Lucian Bode cu trenul

Recepția lucrărilor la noua conexiune feroviară executată de constructorul Arcada Company Galați va avea loc în cursul după-amiezii de joi.

Surse din sistemul feroviar ne-au declarat că semnarea propriu-zisă a documentelor între Arcada Company și CNCF CFR SA va avea loc joi, urmând ca vineri să fie pus în mișcare un tren la bordul căruia se va afla ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și oficiali ai Comisiei Europene, care a asigurat cofinanțarea. Ministerul Transporturilor nu a făcut încă niciun anunț oficial în acest sens.

Recepția racordului feroviar va fi făcută fără stația de la Telekom Arena, patinoarul miliardarului Ion Țiriac. Aici, lucrările sunt în desfășurare, iar constructorul estimează că ele vor fi gata în ianuarie sau februarie 2021.

Trenurile de aeroport vor circula la un interval de 40 de minute

Deocamdată nu se cunoaște exact nici intervalul de succedare a trenurilor, însă ministrul Lucian Bode a avansat miercuri o cifră preliminară.

”Din datele pe care le am în acest moment, dar până în 12 decembrie lucrurile se pot modifica, estimăm că acest traseu va fi parcurs în aproximativ 20-23 de minute, iar frecvența trenurilor va fi din 40 în 40 de minute”, a spus ministrul Transporturilor.

Ministrul anunțase, tot miercuri, că recepția lucrărilor va avea loc vineri. ”În baza ultimelor discuții pe care le-am avut cu CFR Infrastructură, pot să vă spun că vineri dimineață se va realiza recepția la terminarea lucrărilor la tot ceea ce s-a realizat pe linia de cale ferată legătura dintre Gara de Nord și Otopeni. Mă refer atât la dublarea liniei între Balotești și Mogoșoaia pe cei 7,8 km, cât și la noul racord spre Otopeni”, a declarat ministrul pentru Radio România Actualități.

Noua cale ferată de Otopeni are o lungime de aproape 3 km

Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podețe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație de cale ferată, cu linie dublă, la Terminalul T1. Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei.

În paralel, s-a derulat și un alt contract, cu austriecii de la Porr Construct, care au dublat calea ferată între Mogoșoaia și Balotești. Acest obiectiv de investiţii, în valoare de 50,5 milioane de lei, a avut finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Poriectul este la final și a presupus execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreagul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole