Sindicatele Transportatorilor Feroviari cer o a doua mărire salarială la 1 decembrie, parte a aplicării Legii Statutului Personalului Feroviar, contrar urmând ca în jurul datei de 20 iulie să refuze prestarea de ore suplimentare.
Decizia a fost luată luni seară după întâlnirea Consiliului Național de Conducere a Federației Sindicatelelor Transportatorilor Feroviari din România ( CNC al FSTFR).
Consiliul Național de Conducere a Federației Sindicatelelor Transportatorilor Feroviari din România (CNC al FSTFR) a hotărât luni seară să sesizeze în scris conducerile Ministerului Transporturilor și CFR Călători asupra faptului că modul de aplicare al salarizării din legea statut nr. 195 /2020 privind Statutul Personalului Feroviar începând de la 01 iulie 2023 într-o singura etapa în anul 2023 nemulțumește foarte mult angajații CFR Călători.
Sindicaliștii cer o a doua etapă de reașezare a salarizării de la 1 decembrie 2023, pe baza unei grile de salarizare negociată cu sindicatele pentru a se putea spune ca s-a aplicat corect în anul 2023 prevederile Legii nr 195 /2020 privind Statutul Personalului Feroviar. Contrar, mecanicii de locomotivă de drum, revizorii de locomotivă și șefii de tură de la CFR Călători nu mai sunt de acord să efectueze ore suplimentare începând din luna iulie 2023 astfel încât trenurile CFR Călători vor sta trase pe dreapta cam din data de 20 iulie 2023 până la sfârșitul lunii iulie 2023, căci toți mecanicii de locomotivă de drum vor avea atunci efectuată norma de lucru pe luna iulie 2023.
În această variantă, vor solicita în plus pentru siguranța lor ca până la aplicarea grilei de salarizare negociată cu aplicabilitate din data de 1 decembrie 2023 (și consemnată în luna iulie 2023 într-un act adițional la CCM al CFR Călători în vigoare) să li se aplice până atunci salarizarea de 5500 lei brut ca salariu de bază. Aceasta ar fi situație similară cu cea de la CFR Marfă, unde s-a aplicat aceeași Lege nr 195 /2020 privind Statutul Personalului Feroviar.
Varianta propusă de Consiliul Național de Conducere a Federației Sindicatelelor Transportatorilor Feroviari din România scade foarte mult și efortul financiar din 2023 pentru aplicarea Legii nr 195 /2020 privind Statutul Personalului Feroviar la CFR Călători, spun liderii sindicali.