Directorii de regionale de transport feroviar de călători au intrat în febra anulărilor. Azi vă prezentăm trenurile anulate de SRTFC Timișoara, 39 la număr.
Invocând Ordonanța 156/2024, cunoscută sub denumirea de Ordonanța Trenuleț, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, le-a dat dispoziție celor opt directori de sucursale regionale să anuleze trenuri. Fără număr.
Acum vă prezentăm lista aprobată în centralul societății pentru SRTFC Timișoara, care cuprinde nu mai puțin de 39 de trenuri Regio, pe care o puteți consulta în facsimilele alăturate. Pare un fel de întrecere socialistă, care regională anulează mai multe curse feroviare.
Club Feroviar a informat săptămâna trecută că șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, a venit cu un plan de măsuri pentru eficientizarea activității. Propunerile includ anulări de trenuri, sistarea activității în unele stații CF cu trafic redus de călători și zero ore suplimentare plătite pentru angajați. Și, pentru ca directorii regionali să nu spună că nu au soluții, Traian Preoteasa le dă el câteva ”sugestii”, printre care și anulările de trenuri.
Conducerea SNTFC CFR Călători face economii prin trenurile anulate, însă această măsură s-ar putea întoarce ca un bumerang împotriva sa. Neasigurând numărul de trenuri stipulate în Contractul de servicii publice, se va diminua și valoarea compensației primite de la stat. Ce va lua pe mere va da pe pere, dar de suferit va avea mobilitatea cetățenilor.
Rodrigo Maxim: ”Ce fel de management al CFR Călători este acesta?”
”În decembrie 2024, conducerea CFR Călători a făcut Mersul de Tren pentru anul 2025 și în ianuarie 2025, la circa o lună distanță, are deja anulate 223 de trenuri de călători din cele puse în circulație în decembrie, adică a anulat un sfert din trenurile sale. Conducerea CFR Călători, care a venit de la CFR Marfă, începe să retrăiască ce a făcut anterior cu CFR Marfă. S-a ajuns să se anuleze și trenuri Interregio, și trenuri Regio. Ce fel de management al CFR Călători este acesta? Păi, ce să vezi? Nu are oameni și face ore suplimentare care nu se pot plăti din cauza Ordonanței Trenuleț și nici nu se pot compensa, din lipsă de personal”, a declarat pentru Club Feroviar președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Maxim.