spot_img
sâmbătă, octombrie 1, 2022
spot_img

Trenuri Timișoara Nord-Lovrin, operate de CFR Călători, după retragerea Regio Călători

Încă o secție feroviară, de această dată din vestul țării, va fi preluată de CFR Călători, după ce s-a retras operatorul privat. Primele trenuri Timișoara Nord-Lovrin ale  operatorului feroviar de stat vor intra în circulație duminică. Regio Călători a anunțat că se retrage de pe această secție cu doar câteva zile înainte de intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2021-2022. În ediția tipărită a acestuia, operator pe această secție figurează Regio Călători.

trenuri Timișoara Nord-Lovrin
Anunțul a fost făcut de Sorin Grindeanu la Timișoara

Este vorba de secția de circulație 217, Timișoara Nord-Periam-Lovrin-Nerău, în lungime de 93 km, pe care trenurile operatorului brașovean o parcurgeau în aproape trei ore.

„S-a revolvat şi zona de vest a judeţului pe traseul Periam-Lovrin, după ieşirea operatorului privat care a anunţat că de luni nu mai asigură trenuri. Şi această chestiune a fost rezolvată de CFR Călători pentru ca oamenii să vină la serviciu, la şcoală”, a declarat sâmbătă la Timișoara ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Primele trenuri Timișoara Nord-Lovrin ale CFR Călători, în circulație de duminică

Primele curse operate de CFR Călători vor porni duminică pe traseu. Operatorul feroviar de stat va pune în circulație patru perechi de trenuri, trei perechi în relația Timișoara Nord – Sânandrei – Periam – Lovrin și retur și o pereche în relația Timișoara Nord – Sânandrei – Periam și retur. „Trenurile vor fi introduse începând cu data de 12 decembrie 2021, cu excepția a două dintre ele (2620 și 2622) care vor circula începând cu data de 13 decembrie 2021:

  • tren 2621 Timișoara Nord (pl. 6.58) – Periam (sos. 08.08);
  • tren 2623 Timișoara Nord (pl. 14.37) – Lovrin (sos. 16.23);
  • tren 2625 Timișoara Nord (pl. 16.40) – Lovrin (sos. 18.26);
  • tren 2627 Timișoara Nord (pl. 19.45) – Lovrin (sos. 21.28);
  • tren 2620 Lovrin (pl. 03.58) – Timișoara Nord (sos. 05.47);
  • tren 2622 Lovrin (pl. 04.52) – Timișoara Nord (sos. 06.53);
  • tren 2624 Periam (pl. 08.23) – Timișoara Nord (sos. 09.33);
  • tren 2626 Lovrin (pl. 17.18) – Timișoara Nord (sos. 19.24).”, informează CFR Călători pe site-ul său oficial.

O călătorie pe relația Timișoara Nord – Periam (49 km) la clasa a 2-a costă 6,80 lei, iar un abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii pe aceeași relație este 150 lei. Pe relația Timișoara Nord – Lovirn (65 km) o călătorie la clasa a 2-a costă 9,20 lei, iar un abonament lunar 205 lei. De asemenea, la aceste trenuri sunt valabile toate facilitățile pentru elevi, studenți, pensionari și restul categoriilor stabilite prin acte normative, precum și ofertele comerciale ale companiei.

Protest spontan în gară, după ce călătorii au aflat că nu vor mai fi trenuri Timișoara Nord-Lovrin

Joi după-amiază a avut loc un protest spontan în Gara de Nord din Timișoara. Peste 100 de oameni au blocat plecarea unui tren timp de aproape 40 de minute, nemulțumiți că nu vor mai avea cu se să ajungă la serviciu.

Navetiștii erau indignați de faptul că Regio Călători a decis să anuleze trenurile. „Dacă ne anulează trenul, de mâine nu mai avem cu ce circula. Suntem terminați, omorați. Suntem bătrâni, trebuie să venim la control la spital, noi nu avem cu ce veni. Noi nu avem mașini la dispoziție. Nu ne permitem”, explica un navetist, citat de site-ul Opinia Timișoarei.

Printre cei care au oprit trenul s-au numărat și zeci de elevi care spuneau că nu mai au cum să ajungă dimineața la scoală și, apoi, după cursuri, acasă. Mai mulți polițiști, dar și jandarmi au fost trimiși la Gara de Nord, de teama ca nu cumva acțiunea să degenereze. Oamenii legii au încercat să îi convingă pe navestiti să renunțe la protest și să se îmbarce în cele trei vagoane ale automotorului.

Regio Călători a renunțat la operarea rutei din lipsă de mecanici de locomotivă

Reprezentanții Regio Călători spun că vor să mențină garniturile în circulație, dar nu au mecanici de locomotivă.

„Problema, acum, este că nu avem mecanici. Nu sunt mecanici. E ca într-o fabrică. Nu ai muncitori, încerci să restrângi activitatea”, a spus Laurențiu Ionașcu, reprezentantul Regio Călători.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Alte rute au fost abandonate de Regio Călători și repreluate de CFR Călători

Nu este pentru prima oară când operatorul feroviar de stat repreia rutele abandonate de Regio Călători.

La 1 ianuarie 2021, operatorul privat brașovean a lăsat descoperită secția  317, Arad-Sântana-Ineu-Gurahonț-Brad, tot în urma unui anunț de ultimă oră. Pe 10 ianuarie, pe această rută au revenit trenurile CFR Călători, după cum a informat la vremea respectivă Club Feroviar.

Și nu a fost singurul caz de acest fel. La finele lunii februarie 2015, presa anunța despe co-patronul Regiotrans (actualul Regio Călători) Costel Comana, care s-a sinucis în toaleta unui avion din Costa Rica. Apoi, la nici o lună, Regiotrans se confrunta cu o situaţie fără precedent. Operatorul privat a rămas fără certificatul de siguranţă, după ce Autoritatea de Siguranţă Feroviară a descoperit că 29 din cele 200 de trenuri ale companiei au probleme tehnice.

În atare situație, CFR Călători a fost nevoită să revină pe zeci de rute pe care de ani circulau doar trenurile private. Iată doar câteva dintre acestea:

Iaşi – Hârlău  – Iași

Iaşi – Dorohoi – Iași

Braşov – Întorsura Buzăului – Brașov

Piteşti – Goleşti – Câmpulung – Golești – Pitești

Piteşti – Curtea de Argeş – Pitești

Roşiori Nord – Turnu Măgurele – Roșiori Nord

Roşiori Nord – Alexandria – Zimnicea – Alexandria – Roșiori Nord

Timişoara Nord – Jimbolia – Timișoara Nord

Ploieşti Sud – Urziceni – Ploiești Sud

Caracal – Corabia – Caracal

Odorhei – Sighișoara – Odorhei.

Ultimele Articole