miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Zeci de trenuri propuse spre anulare de două regionale CFR Călători. LISTA completă

După ce directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a cerut reducerea costurilor cu orice preț (chiar și cel al mobilității cetățenilor), de la două regionale au venit liste cu zeci de trenuri propuse spre anulare.

Este vorba de sucursalele regionale de transport feroviar de călători Cluj și Craiova, cu mențiunea că aceasta din urmă a transmis în centralul CFR Călători două liste de trenuri propuse spre anulare. Le puteți consulta în facsimilele alăturate.

Traian Preoteasa a cerut anulări de trenuri la toate regionalele

Club Feroviar a informat săptămâna trecută că șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, a venit cu un plan de măsuri pentru eficientizarea activității. Propunerile includ anulări de trenuri, sistarea activității în unele stații CF cu trafic redus de călători și zero ore suplimentare plătite pentru angajați.

”Veți dispune o analiză detaliată asupra fiecărui tren Regio cu circulație pe regionala proprie”, se arată în documentul semnat de directorul general al CFR Călători. Tot aici se precizează faptul că analiza va lua în calcul numărul mediu zilnic de pasageri în timpul săptămânii, de luni până vineri, și separat pentru sâmbătă, duminică și sărbători legale. De asemenea, se solicită și o analiză a trenurilor Regio care circulă pe raza a două sau mai multe regionale, dar și a celor de rang superior – Interregio și Intercity. Analizele respective trebuie trimise în centralul societății până la data de 15 ianuarie 2024, adică azi.

Și, pentru ca directorii regionali să nu spună că nu au soluții, Traian Preoteasa le dă el câteva ”sugestii”:

  • Sistarea activității în stațiiie CF unde numărul de călători este redus și redistribuirea personalului în funcţiile deficitare, inclusiv cu recalificarea acestuia în centre proprii (de exemplu şef de tren, conductor de tren, conductor de vagon de dormit sau de vagon cușetă, şef de tură comercial, personal etc.).
  • Reducerea numărului de ore festive, neproductive ”astfel încât să nu se mai înregistreze ore suplimentare care să nu fie compensate în termenul legal. Se interzice cu desăvârșire existența orelor suplimentare necompensate în termenul legal”. Cu alte cuvinte, șeful operatorului vrea să nu mai fie ore suplimentare plătite, ci doar compensate prin zile libere. Un deziderat pe care și l-a propus și anul trecut, așa cum am scris atunci.
  • Sistarea/redimensionarea programului pentru subunități (depouri, revizii de vagoane și stații CF). Se va menține în program de tură numai personalul absolut necesar. De asemenea, se va trece la redimensionarea programelor de manevră și a echipelor în stațiile CF sau în grupele tehnice unde activitatea de manevră este redusă sau se poate face cu personalul de tren la sosirea din cursă.
  • În stațiile sau complexele feroviare unde există șef de tură pentru fiecare ramură de activitate și este posibilă coordonarea de către un singur șef de tură se va proceda în consecință.

Cei opt directori de regionale de transport feroviar de călători sunt convocați, împreună cu contabilii șefi, pe 20 ianuarie, la sediul central al societății din București, pentru analizarea situației transmise.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole