spot_img
vineri, decembrie 3, 2021
spot_img

12 orașe vor trenuri metropolitane. Ședință la Autoritatea pentru Reformă Feroviară

Nu mai puțin de 12 orașe din toate zonele geografice ale României vor trenuri metropolitane, iar reprezentanți ai acestora au participat vineri la o ședință pe această temă la Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Grupul de lucru constituit la nivelul ARF ce are ca atribuții elaborarea, promovarea, avizarea și aprobarea actelor normative ce fac obiectul trenurilor metropolitane și urbane a organizat vineri o întâlnire online la care au participat reprezentanții Direcției Transport Feroviar, din cadrul MTI, ai ARF, precum și 16 persoane din partea unităților administrativ-teritoriale, care și-au manifestat interesul în implementarea acestui tip de serviciu de interes economic general din domeniul transportului public de călători, la nivelul teritoriului administrativ și al zonei urbane pe care aceștia le deservesc.

Astfel, au răspuns invitației ARF, reprezentanți ai autorităților locale din București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu, Reșița, Târgu-Mureș, Alba Iulia, Constanța, Bacău, precum și cei ai Federației Zonelor Metropolitane și Aglomerărilor Urbane, se arată într-o postare de pe contul oficial de Facebook al ARF.  În total, 12 orașe. De remarcat că unele dintre ele, cum ar fi Constanța sau Brașovul, au renunțat în ultimii ani la transportul pe șină, dezafectâd rețeaua de tramvaie.



Teme de discuție la ședința despre trenuri metropolitane

Pe agenda de lucru a ședinței s-au aflat subiecte legate de propunerile legislative la OUG nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române referitoare la drepturile și obligațiile autorităților locale ce decurg din această activitate de transport. De asemenea, s-a discutat inițierea unor parteneriate de către ARF pentru sprijinirea UAT-urilor în optimizarea procedurilor de lucru, centralizarea tuturor ideilor de proiecte ce au ca obiect înființarea și funcționarea trenurilor metropolitane și urbane, astfel încât UAT-urile să se orienteze spre cele mai fiabile dintre acestea, colaborarea ARF-DTF-CFR SA-UAT-uri în vederea elaborării unei proceduri de lucru cu privire la administrarea, închirierea, predarea căii ferate către autoritățile locale.

”În finalul ședinței, participanții au convenit ca acest tip de întâlnire să capete un caracter permanent și ea să se desfășoare în fiecare zi de joi”, se arată în postarea ARF.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole