joi, februarie 13, 2025
spot_img

Trenuri internaționale românești întârziate opt ore în Ungaria și degajare de fum la Radna

Lipsa totală de coordonare dintre operatorii feroviari din România și Ungaria – CFR Călători și MAV Start – a făcut ca două trenuri internaționale românești să aibă sâmbătă dimineață întârzieri de peste opt ore.

UPDATE Grupa de Viena a trenului IR 405 a sosit la Cluj-Napoca la ora 23:55, cu o întârziere de 14 ore și jumătate. IR 347 Dacia are o întârziere de aproape 10 ore (585 de minute) la Predeal.

UPDATE. Modificarea modificării. Grupa lui IR 405 nu va mai fi preluată la Simeria de R 2036, ci de IR în 1765, care este programat sa plece la ora 18:18 din Simeria și să ajungă la Cluj-Napoca la ora 22:12. În vagoane se află inclusiv copii de 5-8 ani care și-au pierdut răbdarea după atâtea ore petrecute pe drum.

UPDATE Nici nu a intrat bine în țară garnitura, că s-a produs un alt pocinog. Chiar înainte de Radna, la unul dintre vagoanele de clasă a apărut o degajare de fum la sistemul de frânare. Incidentul a fost remediat în aproximativ 20 de minute, cât a durat operațiunea de probă la frână. În acel vagon era și spațiul amenajat pentru bar, de unde călătorii își mai cumpărau sucuri, bere, chipsuri și sandwich-uri. Sesizați de Club Feroviar, responsabilii CFR Călători au precizat că, cel mai probabil, un călător a acționat frâna de mână de la capătul vagonului și din această cauză a apărut degajarea de fum.

UPDATE În cele din urmă s-a ales varianta ca vagoanele din trenul 405 să fie duse până la Simeria, unde să fie atașate la trenul Regio 2036, care pleacă la ora 14:10. Numai că între timp IRN 347 Dacia a acumulat o întârziere de nouă ore, ceea ce înseamnă că va ajunge la Simeria după 15,30. Cel mai probabil, R 2036 va fi și el întârziat.

Totul a pornit de la o puternică furtună care a avut loc vineri în Austria și Ungaria, care a doborât copaci peste calea ferată. Până acum, nimic de reproșat operatorilor feroviari, căci a fost vorba de un caz de forță majoră.

Însă ce s-a întâmplat ulterior cu trenurile IRN 347 Wien Hauptbahnhof – București Nord și IRN 405 Wien Hauptbahnhof – Cluj Napoca este de domeniul absurdului din romanele lui Kafka.

Trenuri internaționale românești întârziate. Călători ocoliți sute de kilometri

Lipsa de coordonare dintre cele două administrații feroviare a făcut ca vagoanele de clasă și de dormit de la trenul 405 al CFR Călători, în loc să fie atașate la Szolnok la IR 367 (Harghita ), care pleca la ora 9:03, au plecat cu trenul 347. Călătorii cu destinația finală Cluj-Napoca vor ajunge acolo nu la ora 16:09, așa cum indică graficul de circulație, ci după ora 21:00, cu ocolire prin Arad și cu schimbarea a două trenuri, a declarat pentru Club Feroviar președintele Sindicatului Feroviar Vagoane Speciale, Mihai Cantea, care este la fața locului, ca însoțitor de vagon.

La ora 10:34 garnitura a plecat din Bekescsaba, în condițiile în care la ora 4,14 dimineața ar fi trebuit să fie deja la Curtici.

La ora publicării acestei știri, nu se știe încă la ce tren vor fi atașate vagoanele de la IR 405 care trebuie să ajungă la Cluj-Napoca. Reprezentanții SNTFC CFR Călători nu au răspuns (încă) întrebărilor noastre.

Trenul fantomă

Pe căile ferate române circulă în momentul de față un tren fantomă, și anume IR 405. Acesta apare pe site-ul CFR SA (secțiunea Trenul Meu) că a sosit la timp la destinația finală, Cluj-Napoca, la ora 8,19 dimineața.

Această mențiune este parțial adevărată, căci unele vagoane din IR 405 se atașau la Szolnok. Cum aseară grupa de vagoane de la Viena nu a mai ajuns la timp la Szolnok, maghiarii au dat drumul doar la acea grupă de Szolnok.

Grupa de la Viena a trenului 405 practic este fantomă pe calea ferată, circulând comasată cu trenul Dacia IRN 347 sub numărul 60347.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole