vineri, februarie 16, 2024
spot_img

Proiectul privind introducerea de trenuri fără mecanici în Elveția a fost oprit din lipsă de bani

Proiectul privind introducerea de trenuri fără mecanici în Elveția, care ar fi vizat în principal linia feroviară din tunelul Gothard, a fost oprit din lipsă de bani.

În vara anului trecut, compania feroviară de stat CFF (Chemins de fer fédéraux) și-a anunțat intenția de a cumpăra o locomotivă pentru remorcarea trenurilor de marfă echipată cu ATO (Automatic Train Operation). Erau prevăzute și teste cu industria feroviară.

Numai că, recent, directorul general al CFF, Vincent Ducrot, s-a răzgândit, iar anunțul de licitație a fost anulat, lucru care se întâmplă extrem de rar în Țara Cantoanelor. Responsabilii CFF justifică aceată anulare prin ”agravarea situației financiare”.

Directorul Oficiului Federal al Transporturilor (Office fédéral des transports – OFT), Peter Füglistaler, a cerut recent responsabililor din transportul public mai multă rentabilitate și eficacitate. ”Pentru noi, nu este clar ce înțelege CFF prin <blocaj financiar>. Reursele aflate la dispoziție sunt cunoscute cu patru sau chiar cinci ani înainte”, a spus un purtător de cuvânt al OFT.

Cum ATO se bazează pe alte funcționalități care trebuie mai întâi să fie dezvoltate, această tehnologie nefiind în momentul de față în centru preocupărilor, a mai explicat responsabilul OFT.

Finanțarea acordată CFF de către stat face deja obiectul unor aprinse discuții în Parlamentul federal elvețian. În decembrie, Consiliul Național a decis că CFF ar trebui să primească o subvenție unică în capital în valoare de 1,15 miliarde de franci elvețieni, echivalentul a aproximativ 1,22 miliarde de euro. Însă Comisia de Finanțe vrea să reducă această valoare la doar 600 de milioane de franci (635 de milioane de euro).

Testele pentru circulația automatizată a garniturilor nu sunt anulate definitiv

Revenind la proiectul privind introducerea de trenuri fără mecanici în Elveția, responsabilii CFF subliniază că testele pentru circulația automatizată a garniturilor nu sunt anulate definitiv.

Grupul are în vedere să continue proiectul ”printr-o procedură optimizată și cu o implicare și mai puternică a industriei. Continuarea procedurii este în momentul de față în curs de calrificare”.  Obiectivul CFF pe termen lung este de a crea, datorită unor încercări tehnologice, bazele necesare pentru punerea în practică a unui mediu de lucru economic, modern și atractiv pentru ”trenul viitorului”, în colaborare cu alte companii feroviare din Europa.

Ultimele Articole