spot_img
vineri, septembrie 30, 2022
spot_img

Se lansează o nouă licitație pentru încă 20 trenuri electrice de lung parcurs

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis miercuri, spre publicare în SICAP, anunțul de participare pentru achiziția a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs, contract finanțat prin PNRR.

Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur și rapid al pasagerilor între marile orașe ale României, pe următoarele rute:

  1. Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
  2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
  3. Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
  4. Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
  5. Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
  6. Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
  7. Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
  8. Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
  9. Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
  10. Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași.


Cele 20 de trenuri electrice de lung parcurs vor costa 180 de milioane de euro

Serviciile vor fi oferite inițial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate și alte rute (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia).

Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/oră (însă nu avem linii pentru această viteză, ci maximum 160 km/oră) și vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 de locuri fixe (clasa întâi și clasa a doua) și minimum 160 de locuri în picioare.

Achiziția celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 de milioane de euro, la care se vor adăuga costurile întreținerii și reparațiilor pentru 30 de ani, de aproximativ 270 de milioane de euro.

Ultimele Articole