Trenuri cu 200 km la oră în România. Este posibil, spune un oficial al Ministerului Transporturilor

Este posibil să avem trenuri cu 200 km la oră în România, spune Robert Dobre, directorul Direcției de proiecte strategice din cadrul Ministerului Transporturilor.

trenuri cu 200 km la oră

Declarația a fost făcută la Conferința Feroviară Internațională, care are loc în perioada 11 – 12 iunie 2019 la București și Sinaia, în marja deținerii de către România a Președinției Consiliului Uniunii Europene.

Robert Dobre a răspuns astfel unei întrebări în acest sens adresate de Octavian Udriște, președinte onorific al Clubului Feroviar, și a explicat și condițiile în care am putea avea trenuri cu 200 km la oră în România. ”Uneori e frustrant să mergi la câmpie, pe București – Constanța, cu <doar> 160 km la oră. OBB (compania feroviară austriacă de stat – n.red.) folosește viteze de 230 km la oră pe sistem convențional. Și în Ungaria sunt căi ferate modernizate pentru circulația cu 160 km la oră dar au porțiuni pe care se va putea merge cu 200”, a spus Robert Dobre la palatul Parlamentului.

Trenuri cu 200 km la oră, prin eliminarea trecerilor la nivel cu calea ferată

”Secretul”, spune oficialul Ministerului Transporturilor, constă în eliminarea trecerilor la nivel cu calea ferată pe porțiunile în care se dorește circulația trenurilor cu viteză sporită.

”Ar trebui ca prin caietele de sarcini privind contractele de modernizare a căii ferate să fie eliminate trecerile la nivel și înlocuirea lor cu pasaje subterane sau supraterane”, a explicat Robert Dobre.

În altă ordine de idei, întrebat din sală de unul dintre participanții la conferință dacă România ar trebui să se axeze și pe inovare în sectorul feroviar, oficialul MT a răspuns afirmativ. ”România ar trebui să nu acceseze doar fonduri europene clasice. De exemplu, ne-am putea orienta către Shift to Rail. O politică de acest fel este absolut necesară, să găsim și politici de încurajare a inovării”, a concluzionat el.