spot_img
sâmbătă, octombrie 16, 2021
spot_img

EXCLUSIV 34 de perechi de trenuri București Nord-Parc Mogoșoaia, introduse cu scandal politic

Începând cu data de 15 iulie (joia viitoare), vor circula 34 de perechi de trenuri București Nord-Parc Mogoșoaia în fiecare zi. Măsura, anunțată în premieră de Club Feroviar săptămâna trecută, a iscat un scandal politic local între PNL și USR PLUS. Fiecare formațiune politică a încercat să-și aroge meritele în totalitate.

Adrian Bărbulescu

trenuri București Nord-Parc Mogoșoaia PO Parc Mogoșoaia europeron la Parc Mogoșoaia

Astfel, locuitorii comunei ilfovene din nordul Bucureștiului vor avea la îndemână o variantă civilizată și rapidă de transport pentru a face naveta în Capitală.

Ceea ce a anunțat în premieră Club Feroviar săptămâna trecută s-a concretizat. În sistemul de mers al trenurilor Infofer.ro au fost încărcate joi dimineață garniturile care vor opri la Parc Mogoșoaia. Sunt în total 34 de perechi pe zi, dintre care 29 ale Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA și restul ale Transferoviar Călători.

Practic, toate trenurile care fac legătura între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă din timpul zile vor avea opriri și la Parc Mogoșoaia, punctul de oprire modern construit de la zero de Primăria din localitate. Acestora li se adaugă garniturile care circulă pe Magistrala 700, între București și Urziceni, Slobozia Veche sau Galați.

Durata călătoriei pe cei 11 km  este cuprinsă între 10 și 19 minute. Mult mai rapid decât o călătorie cu mașina personală sau autobuzul, care poate dura și mai mult de jumătate de oră, din cauza ambuteiajelor de pe DN1A. Trenurile vor opri la PO Parc Mogoșoaia în intervalul orar 5,20-23,10 (pe sensul dinspre București), respectiv 5,45-23,26 (sensul spre București Nord).

Scandal politic local pe tema noilor trenuri București Nord-Parc Mogoșoaia

Introducerea noilor opriri, la Parc Mogoșoaia, ale trenurilor care circulă pe ruta București Nord-Aeroport Henri Coandă, a iscat un scandal politic la nivel local.

Atât PNL,  formațiune din care fac parte atât primarul, cât și viceprimarul din Mogoșoaia, susțin că meritul le aparține în totalitate și s-au ”bătut” în comunicate de presă și  postări pe Facebook. Să le luăm pe rând.

Punct de oprire nou construit de Primărie (PNL)

trenuri București Nord-Parc Mogoșoaia
FOTO Jurnalul de Ilfov

Cert este că primarul comunei Mogoșoaia, Paul Precup (PNL, foto), s-a zbătut pentru a construi aici un punct de oprire modern pe Magistrala 700.

La data de 13 mai a fost obținut de la CFR SA Documentul de avizare R 2/5/218 privind construcția noului punct de oprire, iar 15 zile mai târziu, pe 28 mai, se semna deja Procesul-Verbal nr. 13298 prin care se preda amplasamentul către Primăria Mogoșoaia.

Pe 17 iunie 2021, când a fost întocmit Raportul nr. 14745 privind împuternicirea de către Consiliul Local a primarului Paul Precup de a semna Acordul de asociere cu CFR SA, europeronul era deja gata. Este o stație feroviară care nu a necesitat un efort extraordinar, dar care satisface nevoile de mobilitate ale cetățenilor și pe care multe orașe și-ar dori-o la aceste standarde. Peronul este dotat cu balustradă și refugiu cu copertină pentru adăpostirea pasagerilor în caz de vreme nefavorabilă. De asemenea, au fost instalați stâlpi de iluminat public și a fost amenajată o trecere pietonală peste calea ferată, cu plăci de  cauciuc STRAIL.

Mai mule trenuri București Nord-Parc Mogoșoaia. USR PLUS a ”furat startul” la comunicare

Noua stație feroviară era gata, însă era nevoie de mai multe trenuri care să oprească aici. În  momentul de față, au opriri doar 17 perechi de trenuri și sunt intervale de câteva ore din timpul zilei care sunt neacoperite.

Demersuri pentru introducerea de noi opriri fuseseră făcute de mult la Ministerul Transporturilor de administrația comunei (PNL). Pe 2 iulie însă (vinerea trecută), USR PLUS ”a furat startul” la  capitolul comunicare.

Pe contul de Facebook al Alianței USR PLUS Mogoșoaia a apărut anunțul că începând cu data de 15 iulie, peste 60 trenuri care circulă zilnic pe ruta Gara de Nord-Aeroport Otopeni vor opri și în Mogoșoaia. ”În urma discuțiilor pe care le-am avut cu Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă și CFR, am primit confirmarea că la Punctul de Oprire Parc Mogoșoaia (sau Gărișoara Mogoșoaia, cum se numește mai nou) vor opri toate cele peste 60 trenuri care circulă zilnic între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, din ambele direcții. (…) În acest moment se discută și cu operatorul privat care mai deservește această rută (TFC – n. red.), pentru a include și ei oprirea în Mogoșoaia pe cele 10 trenuri folosite”, se arăta în postarea useriștilor.

Cine a intervenit, Irinel Scrioșteanu sau Cătălin Drulă? Sau amândoi?

Ionel Scrioșteanu despre Magistrala 5 tren de Dragon
Irinel Scrioșteanu

Anunțul celor de la USR i-a iritat pe liberalii din Mogoșoaia, care susțin că este exclusiv meritul lor și al secretarului de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu (PNL), care provine din administrația județului Ilfov.

Pe de altă parte, useriștii susțin că au vorbit cu ministrul Cătălin Drulă (USR). Trebuie menționat faptul că și actualul șef al CFR Călători, Ovidiu Vizante, provine tot de la USR.

Până să se lămurească apele politice (dacă se vor lămuri), un lucru este cert și palpabil: locuitorii din  Mogoșoaia vor avea parte de transport civilizat spre și dinspre București.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole