În marja InnoTrans 2024, la Berlin a fost prezentat trenul Siemens Mireo Plus H, alimentat cu hidrogen.
În Germania, 40% din rețeaua de cale ferată este neelectrificată, iar pe aceste linii se folosesc trenuri cu propulsie diesel. În contextul noilor provocări legate de protecția mediului și al creșterii prețurilor la combustibili, se impune înlocuirea ramelor diesel cu unele mai puțin poluante.
De aceea, a fost creat trenul Siemens Mireo Plus H, care combină toate beneficiile platformei Mireo cu o a doua generație de celule de alimentare. Niederbarbimer Eisenbahn a comandat deja șapte trenuri Mireo Plus H de la Siemens Mobility, care sunt programate să înceapă să circule pe rețeaua Heidekrautbahn din decembrie 2024. Trenurile ating o viteză maximă de 140 km/oră, au o lungime de 46,56 m și au fiecare câte 134 de locuri.
Marcel Ciolacu spunea că nu există trenuri cu hidrogen
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat pe 22 august că România nu va mai cumpăra trenurile cu hidrogen din fonduri europene și că banii vor fi transferați la autostrăzi.
”Vom avea o renegociere. Ministrul își asumă. E ăla cu trenurile cu hidrogen. Ați văzut vreunul în Europa, în lume, vreun tren cu hidrogen? A ținut Grindeanu licitația de trei ori. Nu s-a prezentat nimeni. De ce? Pentru că nu există niciun tren cu hidrogen. Asta au trecut în PNRR. Normal că acum domnul ministru Câciu a cerut ca acei bani, 360 milioane de euro pentru trenurile cu hidrogen să îi prindă pentru cofinanțări la autostrăzi. Lucrăm cu materialul clientului”, spunea Ciolacu, după o întâlnire cu șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.
Apoi, pe 18 septembrie, șeful Executivului de la București a recidivat, spunând că România poartă negocieri cu Comisia Europeană pentru a derula alte proiecte în loc de trenurile cu hidrogen din PNRR. Banii ar urma să fie mutați fie la metroul București, pentru Magistrala 6 (care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă), fie pentru finalizarea Autostrăzii A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret).
”Am scos la licitație trenurile cu hidrogen de trei-patru ori și n-a venit nimeni. Nu există tehnologie. Acum suntem în negocieri cu Comisia Europeană să vedem cum putem să mutăm banii. Să-i scoatem din PNRR și să-i ducem pe transporturi, fie la autostradă, fie la metrou”, a spus Marcel Ciolacu.