GALERIE FOTO Trenul prezidențial a ajuns ”timpuriu” la Sinaia cu elita feroviară europeană

Proaspăt renovat, trenul prezidențial a ajuns miercuri de la București la Sinaia cu două minute mai repede decât era programat. ”Timpuriu”, cum spun ceferiștii. Într-o oră și 13 minute, garnitura a străbătut distanța de 121 km dintre Capitală și stațiunea de la poalele Munților Bucegi.

Adrian Bărbulescu

După ce marți au avut parte de un tur de forță la Palatul Parlamentului, participanții la Conferința Feroviară Internațională s-au relaxat miercuri, când au făcut o călătorie cu trenul pe ruta București Nord – Sinaia.

Peronul de la linia 14 a Gării de Nord din București părea în acestă dimineață un adevărat Turn Babel, după ce elita feroviară a Europei a terminat de vizitat Muzeul CFR. Engleză, franceză, germană, română – erau limbile în care vorbeau cei care au umplut cele șase vagoane din care este compus trenul prezidențial, care la ora 10,00 a plecat spre Sinaia.

Trenul prezidențial a auns în gara Sinaia mai devreme

Unde a ajuns cu două minute mai devreme decât fusese programat – la 11,13 în loc de 11,15. ”Suntem timpurii”, spuneau ceferiștii care erau de serviciu pe această garnitură. La Sinaia, personalul gării a întins covorul roșu de la marginea peronului până la intrarea în Salonul Regal, pentru că în tren se afla secretarul de stat Dragoș Titea, responsabil cu domeniul feroviar.

Nu s-a potrivit, pentru că ușa pe care a coborât demnitarul a fost cu un metru mai departe de covor. Nicio problemă, cei mai mulți dintre cei din tren au ajuns în Salonul Regal, iar Titea nu a părut deloc deranjat de faptul că a coborât direct pe peron, și nu pe covor.

La coborârea din tren, secretarul de stat a fost întâmpinat de viceprimarul din Sinaia, Gheorghe Bădăran, care abia aștepta să marcheze împlinirea a 140 de ani de la punerea în funcțiune a liniei ferate transcarpatice. ”Construcția acestei căi ferate și stabilirea reședinței Casei Regale la Sinaia au dus la o dezvoltare fără precedent a orașului, care a devenit cea mai frumoasă stațiune din Munții Carpați”, a spus el. Viceprimarul a mai amintit, în discursul său, că în Sinaia sunt 11 monumente de interes național și peste 60 de interes local, plus că orașul său a fost declarat în acest an cea mai bună stațiune de schi din România.

Avantaj calea ferată. Autocarele au întârziat

La rândul lui, Dragoș Titea a ținut să puncteze faptul că la Sinaia se află poate cea mai frumoasă gară din patrimoniul CFR SA. ”Guvernul României, doamna prim ministru Viorica Dăcilă și noi, de la Ministerul Transporturilor suntem foarte atenți la calea ferată, care vrem să redevină a doua armată a României. Ne interesează în primul rând confortul și siguranța călătorilor, dar și condițiile în care lucrează personalul feroviar”, a spus el.

După ce a fost dezvelită și placa memorială care marchează împlinirea a 140 de ani de la construirea căii ferate București – Brașov și a fost vizitată expoziția de trenulețe din gară, toată lumea s-a dus spre autocarele care ar fi trebuit să-i ducă spre Cazinoul Sinaia. Numai că au avut ceva de așteptat, pentru că ele au ajuns de la București cu ceva vreme în urma trenului. O dovadă în plus pentru rapiditatea căii ferate, cel puțin pe Valea Prahovei.

Octavian Udriște preia inițiativa

La Cazino, inițiativa a fost preluată de președintele onorific al Club Feroviar, Octavian Udriște, care i-a organizat ca la carte pe participanți, atât pentru vizită cât și pentru fotografiile de grup. O ”militărie” în engleză, franceză, germană și italiană care a condus la o organizare ”nemțească”.

La masa de prânz, membrii delegațiilor străine au fost ”vrăjiți” de sarmalele cu mămăliguță și alte preparate specific românești, pe care, de altfel, le încercaseră timid și cu o zi înainte, la Palatul Parlamentului. Vizita a continuat cu o deplasare la Castelul Peleș și apoi, din nou, ura și la gară, din nou la trenul prezidențial, care ne-a dus înapoi la București.