marți, iunie 3, 2025

FOTO Trenul PESA care va fi prezentat la Conferințele Club Feroviar a ajuns la Curtici

Trenul PESA care va fi prezentat la Conferința de Operatorie Feroviară și Material Rulant organizată de Club Feroviar în zilele de 21 și 22 mai la Oradea a ajuns duminică seara la Curtici.

Primul tren regional electric construit de PESA Polonia pentru România a fost adus în stare ”rece”, tractat de o locomotivă a operatorului austriac de stat OBB. El urmează să fie adus în Terminalul Intermodal Episcopia Bihor, unde va putea fi vizitat de cei interesați. Imaginile alăturate, surprinse în stația CF Curtici, au fost postate pe Facebook de utilizatorul Lerym Lrm.

La Conferința de Material Rulant din 21–22 mai, compania PESA Bydgoszcz aduce în premieră națională, chiar la Oradea, primul tren electric regional RE-R din cele 62 comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Acest moment va marca prima apariție publică a trenului în România, fiind un reper pentru întreaga industrie feroviară națională și o ocazie unică pentru toți cei interesați de modernizarea transportului feroviar.

Trenul care a ieșit recent de pe linia de fabricație va fi prezentat oficial în România, pe 22 mai, chiar de către președintele companiei PESA, Krzysztof Zdziarski, în cadrul conferinței, așa cum a anunțat Club Feroviar anterior.



”Încă o bornă atinsă de ARF – Sosirea în țară a primului tren regional fabricat de PESA. Duminică, 18 mai 2025, primul tren electric regional PESA 655-5 (RE-R103) – produs de către constructorul polonez PESA – a ajuns în România. Acesta face parte din lotul celor 62 de trenuri destinate traficului regional și suburban, contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, în luna ianuarie 2024. Acest eveniment remarcabil vine să încununeze o muncă de echipă, din care au făcut parte, de-a lungul timpului, reprezentanții DGPET ȘI DTF, din cadrul MTI, experți ai BEI-Passa și cei ai Asocierii DT Global iDevice Europe SL – MC Mobility Consultants GmbH, precum și membrii echipei de proiect a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF). De asemenea, un rol important în reușita acestei realizări l-a avut compania PESA, liderul pieței poloneze de producție de vehicule feroviare, care a respectat prevederile contractuale cu privire la termenele de livrare a primei rame, în vederea efectuării operațiunilor de testare și omologare. În acest context, informăm publicul interesat că rama electrică de scurt parcurs PESA 655-5 poate fi vizionată – pentru prima dată – în cadrul Conferinței de Operatorie Feroviară & Material Rulant, organizată de Club Feroviar, la Oradea, în zilele de 21 și 22 mai 2025. 📍Trenul va fi expus joi, 22 mai 2025, începând cu ora 10:00, la Terminalul Intermodal Episcopia Bihor, în zona limitrofă acestei stații de cale ferată”, a postat ARF pe Facebook.

Ce înseamnă acest moment pentru industria feroviară?

Este un pas concret către modernizarea transportului feroviar regional din România.

Este un semnal al cooperării internaționale între producători, autorități și operatori.

Este o ocazie unică pentru profesioniștii din domeniu să vadă și să discute în direct cu reprezentanții PESA despre:

  • caracteristicile tehnice ale trenurilor RE-R;
  • termenele de livrare și punere în circulație;
  • provocările și soluțiile tehnice adoptate în proiect.

De ce să participi la Conferința de Material Rulant?

– Vei fi printre primii care văd noul tren PESA RE-R

– Discuți direct cu echipa PESA și conducerea ARF

– Participi la paneluri și sesiuni tehnice despre achiziții, mentenanță, digitalizare și soluții de mobilitate

– Acces la networking premium cu lideri din industrie, autorități, producători, operatori și furnizori.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. După aburul din vagoane, INDA Craiova scoate și noxele din reviziile de vagoane ale CFR Călători

Povestea INDA Craiova a început acum 33 de ani, când firma a fost înființată de un grup de ingineri pasionați de sistemul feroviar. S-a...

Ultimele Articole