spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

DOCUMENT Lucian Bode confirmă. Trenul Oravița-Anina nu va mai fi doar turistic, ci va circula zilnic

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat dumincă, pe pagina sa de Facebook, că trenul Oravița-Anina va continua să circule zilnic și după intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe 15 decembrie. Inițial, ruta fusese transformată într-un turistică, iar garniturile ar fi urmat să circule doar pe bază de precomandă, din partea a cel puțin 30 de doritori.

Adrian Bărbulescu

trenul Oravița-Anina

”Cursa zilnică pe calea ferată Oravița – Anina NU VA FI SISTATĂ! În urma analizei întreprinse, am decis asigurarea transportului feroviar zilnic pentru această rută deoarece reprezintă o necesitate atât pentru cetățenii din zonă, cât și pentru semnificația acestei linii ferate, cea mai veche și mai spectaculoasă din țară. Așadar, din 15 decembrie, CFR călători va opera curse zilnice pe ruta Oravița-Anina și retur! Le mulțumesc tuturor celor care mi-au scris pentru a îndrepta această decizie și îi felicit pentru spiritul civic de care au dat dovadă! Mă bucur că evenimentul de mâine organizat de mai multe ONG-uri va reprezenta unul de sărbătoare și mi-ar fi plăcut să le fiu alături. Am convingerea că împreună cu aceste organizații vom găsi și soluții pentru creșterea rentabilității acestui tronson feroviar!”, a scris ministrul Lucian Bode pe pagina sa de Facebook.

Evenimentul la care a făcut referire Lucian Bode a fost anunțat tot pe Facebook și preluat de Radio Reșița: ”Împreună salvăm Semmeringul Bănăţean! Sub acest slogan societatea civilă din Caraş-Severin organizează mâine, 8 decembrie, o călătorie cu surprize pe calea ferată Oraviţa-Anina. La această acţiune sunt aşteptaţi să participe cât mai mulţi cărăşeni care iubesc acest obiectiv turistic. Preţul unui bilet de participare la această acţiune este de 50 de lei. Înscrierile se fac până în ziua plecării la numărul de telefon 0723 837 416”.

Marcel Vela anunțase că trenul Oravița-Anina va continua să circule

Menținerea circulației zilnice a trenurilor de călători pe ruta Oravița-Anina fusese anunțată încă de vineri seara de ministrul de Interne, Marcel Vela, cărășean de origine, însă nu venise confirmarea din partea Ministerului Transporturilor. Ulterior, Marcel Vela a revenit cu o nouă postare, la care a atașat și decizia în acest sens semnată de de directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanțu, și de alți oficiali feroviari.

”Așa cum a promis PNL, Trenul Anina Oravița va circula normal! Indiferent de dorința pesediștilor cuciști, cei care s-au opus și au radiat din Mersul Trenurilor acest traseu feroviar superb, el va rămâne un punct turistic emblematic pentru Banatul de Munte! Mulțumesc colegului, ministru al Transporturilor, Nicolae Bode, cel care astăzi, de Moș Nicolae, mi-a făcut o surpriză și a oferit bănățenilor cel mai frumos cadou!”, a scris Vela pe rețeau de socializare.

Inițial, se voia doar un tren turistic

La finele lunii noiembrie, CFR Călători anunța că pe ruta Oravița-Anina se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, urmând ca societatea de stat să opereze trenuri special comandate care să permită vizitarea şi călătoria pe ruta Simmeringului Bănăţean: Oravița – Anina și retur. „Prin punerea în vigoare a noului mers de tren din 15 decembrie 2019, pe secţia Oraviţa-Anina, în locul acelei perechi de trenuri permanente, vor fi introduse trei perechi de trenuri cu circulaţie facultativă. Aceste trenuri vor fi puse în circulaţie la solicitarea grupurilor de turişti, solicitarea fiind făcută cu 15 zile înainte, iar grupul trebuie să fie format din minimum 30 de membri”, declara şeful serviciului Societãţii Regionale de Transport Feroviar Cãlãtori Timişoara, Ioan Fofiu.

CFR Călători prezintă pe site-ul propriu de internet ruta Oravița  – Anina drept cea mai veche cale ferată din Sud-Estul Europei – 14 tuneluri, 10 viaducte, tăieturi în munte pe o lungime de 21 de kilometri, respectiv peste două treimi din întregul traseu.

Construită de administrația habsburgică, linia ferată Oraviţa – Anina este cea mai veche cale ferată de pe actualul teritoriu al României. Linia este inclusă în Lista Monumentelor Istorice (2015) şi reprezintă una din bijuteriile tehnice şi arhitecturale din Europa de Sud-Est.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole