Camera Regională de Conturi a pus gând rău legăturii feroviare Nisa – Tende, cunoscută și ca Trenul Minunilor din Sudul Franței, din cauza gradului redus de ocupare.
Linia TER (tren expres rional) Nisa – Tende ar putea dispărea. Cel puțin așa preconizează Camera Regională de Conturi din Provence – Alpes Maritimes – Côte d’Azur într-un raport publicat pe 26 iunie și citat de publicația franceză Capital.
”Jandarmul financiar” constată un grad de ocupare foarte scăzut, de numai 15%, în vreme ce costul operării liniei este de 38,84 euro pe tren kilometru, astfel încât încasările din bilete nu acoperă nici măcar 6% din cheltuielile totale. O aberația, consider Camera Regiională de Conturi.
Însă, în ciuda perderilor, Consiliul Regional nici nu se gândește să închidă această linie, care duce până în Valea Minunilor (la Vallée des Merveilles), considerând-o un atu economic pentru Vallée de la Roya. Totuși, regiunea ar putea trece la anumte ajustări. ”Executivul regional este dispus la o amenajare a circulației, adică menținerea legăturii feroviare la orele de vârf, completată cu legături asigurate de autocare în celelalted perioade ale zilei”, precizează Curtea Regională de Conturi în raportul menționat.
Trenul Minunilor din Sudul Franței costă de 13 ori mai mult decât autocarul
Pentru comercianții și locuitorii din tende, oprirea circulației Trenului Minunilor ar fi ”o catastrofă”.
”Dacă se suspendă trenul, toată valea este moartă”, spune un locuitor intervievat de France 3. ”Ar fi o catastrofă, pentru că trenul ne adduce toți clienții. Nu știu cum ar putea supraviețui satul fără acest tren”, adaugă un comerciant.
Potrivit calculelor făcute de SNCF, o legătură cu autocarul Nisa – Tende ar costa de 13 ori mai puțin decât legătura feroviară actuală. Inaugurată în 1928, linia ”minunilor” a fost reabilitată în urmă cu 40 de ani.