spot_img
sâmbătă, septembrie 24, 2022
spot_img

Nicușor Dan, discuții cu Ministerul Transporturilor despre trenul metropolitan și M4

Primarul general Nicușor Dan a discutat vineri cu reprezentanții Ministerului Transporturilor și Infrastructurii despre despre trenul metropolitan București și extinderea Magistralei 4 de metrou.

„Alături de colegii specialiști în mobilitate urbană din Primăria Capitalei, am avut azi o întâlnire cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, pentru a discuta despre două proiecte de transport importante din București. Primul subiect a fost extinderea magistralei de metrou M4, pentru care Primăria Generală trebuie să dea aviz pe PUZ în perioada următoare. Discuția este complexă, pentru că trebuie integrate mai multe facilități urbane, dar există deschidere de ambele părți pentru a ne încadra în termenele de finanțare. Al doilea subiect a fost trenul metropolitan (metroul de suprafață). Studiul de prefezabilitate se apropie de final. Avem un parteneriat semnat. Am discutat despre cum putem să împărțim responsabilitățile pentru a grăbi implementarea”, a scris Nicușor Dan pe pagina sa de Facebook.

La începutul lunii octombrie 2021, s-a întrunit Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (C.T.A.T.U.) a Consiliului Județean Ilfov, în cadrul căreia a fost avizată documentația de urbanism privind extinderea Magistralei de Metrou M4, către localitatea Jilava. Planul Urbanistic Zonal reglementează construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti-Gara Progresul-tronsonul Gara de Nord-Gara Progresul, după cum a informat la vremea respectivă Club Feroviar.



Trenul metropolitan București va avea opt tronsoane

După cum a mai precizat primarul general, trenul metropolitan București va avea în final opt tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei: Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson), Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson), Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson), Gara de Nord – Chitila – Scroviștea (al patrulea tronson), Gara Obor – Brănești – Islaz (al cincilea tronson), Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al șaselea tronson), Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea (al șaptelea tronson) și Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson).

Valoarea totală a acestor nouă proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan, Primăria Capitalei va colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate capitalei.

Ultimele Articole