duminică, decembrie 1, 2024
spot_img

Șapte rute identificate pentru trenul metropolitan la Brașov. Protocol cu CFR SA

Șapte rute au fost identificate până acum pentru trenul metropolitan la Brașov de către Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public.

trenul metropolitan la Brașov linia ferată spre Aeroportul Brașov CFR închiriază Gara Brașov ceferist brașovean Gara Braşov se modernizează restricții de viteză la Brașov

Asociaţia vrea să încheie un acord de asociere cu Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA în vederea dezvoltării transportului metropolitan pe cale ferată. Proiectul acordului de asociere va fi dezbătut de Consiliul Local Braşov în şedinţa de plen de vineri, având în vedere că şi municipiul reşedinţă de județ va fi parte în acest parteneriat, informează site-ul local Bună Ziua Brașov.

Care sunt cele șapte rute pentru trenul metropolitan la Brașov

Cele șapte rute identificate până acum pentru trenul metropolitan la Brașov sunt următoarele:

  1. Braşov-Cristian-Râşnov-Zărneşti

O primă rută este Braşov – Platforma Industrială Cristian – comuna Cristian – oraşul Râşnov – oraşul Zărneşti, care, în viziunea celor de la Asociaţia de Transport Metropolitan Braşov, ar asigura mobilitatea sustenabilă, în condiţii de rapiditate şi confort, pentru trei comunităţi urbane (asigurând astfel o densitate ridicată de potenţiali utilizatori) şi ar face legătura cu o platformă industrială cu peste 5.000 de angajaţi.

  1. Braşov-Ghimbav-Codlea

Ar asigura conectivitatea pentru cele trei localităţi şi pentru platforma industrială din Ghimbav, care generează aproape 10.000 de locuri de muncă.

  1. Braşov-Aeroportul Ghimbav

Pe lista rutelor pe care asociaţia vrea să le dezvolte este şi Braşov-Aeroportul Ghimbav, care, după construirea liniei ferate, ar asigura un transfer facil către şi dinspre municipiul Braşov.

  1. Braşov-Bod-Feldioara-Rotbav

”Ruta deserveşte comunităţile rurale de-a lungul DN13, dar şi zona propusă pentru dezvoltarea unui terminal intermodal de marfă în apropierea Fabricii de Zahăr de pe teritoriul comunei Bod. Terminalul propus ar putea asigura interoperabilitatea între reţeaua feroviară şi cea rutieră, Braşovul fiind un nod important pentru ambele tipuri de infrastructură – cu o extensie către transport aerian prin intermediul aeroportului Ghimbav”, susţin specialiştii asociaţiei.

  1. Braşov-Hărman-Prejmer-Chichiş-Sfântu Gheorghe

În atenţia Asociaţiei este şi această rută, care va asigura o conexiune între două municipii reşedinţă de judeţ, dar şi cu Parcul Industrial Prejmer.

  1. Braşov-Hărman-Budila-Teliu-Întorsura Buzăului

Pe lista traseelor metropolitane este şi această rută, pe care acum nu se circulă, din cauza podului prăbuşit de la Budila.

  1. Braşov-Predeal-Azuga-Buşteni-Sinaia-Comarnic

Aceasta poate contribui la dezvoltarea turismului din Valea Prahovei.

Responsabilităţile Primăriei și ale CFR SA

În proiectul de hotărâre se arată că, printre altele, Primăria Braşov va identifica surse de finanţare pentru elaborarea documentaţiilor tehnice necesare pentru dezvoltarea serviciului de transport public local feroviar în Zona Metropolitană Braşov, aferente tronsoanelor de cale ferată situate pe raza sa teritorial-administrativă.

Compania Naţionale de Căi Ferate CFR SA va asigura sprijin şi expertiză pentru dezvoltarea acestui serviciu. În cadrul acestui parteneriat, Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov va căuta surse de finanţare, dar va face şi demersurile legale şi administrative necesare în calitate de asociaţie de dezvoltare intercomunitară pentru servicii de transport public local în vederea operaţionalizării serviciului de transport local feroviar.

IN THE SPOTLIGHT

ANALIZĂ Ce au promis PSD, PNL și USR pentru calea ferată în 2020 și ce s-a făcut

Programul de guvernare PSD, aidoma celor ale PNL și USR, promiteau înaintea alegerilor generale din 2020 lapte și miere pentru transportul feroviar. Între timp,...

Ultimele Articole