Alin Tișe dă detalii despre trenul metropolitan din Cluj și parcarea de la Aeroportul Avram Iancu

21 mai 2020

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a dat noi detalii despre trenul metropolitan din Cluj și parcarea de tip park&ride de la Aeroportul Avram Iancu.

trenul metropolitan din Cluj

“Priorităţile Primăriei sunt şi priorităţile CJ. Cu alte cuvinte, ambele obiective, pe care Primăria le gestionează ca titular, împreună cu celelalte comune din zona metropolitană, vor fi susţinute şi cofinanţate şi de noi, în măsura în care se va ajunge la momentul respectiv. Pentru partea de park and ride, CJ urmează să suporte în integralitate cheltuiala, pentru că este un teren al CJ, urmând ca Primăria să asigure mijloacele de transport, o staţie. Anul acesta deja a sosit proiectul tehnic, le analizăm şi le vom prezenta şi public, ne apropiem de licitaţie. Vedem în ce măsură vom avea bani pentru aceasă soluţie”, a declarat Alin Tișe pentru Ziua de Cluj.

Trenul metropolitan din Cluj, pe infrastructura existentă a CFR SA

Șeful CJ s-a referit și la proiectul trenului metropolitan din Cluj. ”Legat de trenul metropolitan, va avea partea lui supraterană, care va folosi infrastructura deja existentă a companiei CFR SA. Bucăţile de suprateran vor putea fi realizate în perioada avansată de Primărie pentru că, în rest, discutăm de o cale ferată existentă”, a declarat Alin Tişe.

Facilitatea park & ride va ocupa 30 ha, principalul scop fiind de a decongestiona traficul prin reducerea numărului de autovehicule aflate în circulație în interiorul municipiului. Investiția, care urmează să fie realizată împreună cu Primăria Cluj-Napoca, prevede amenajarea de stații pentru mijlocele de transport în comun și bike sharing, realizarea accesului auto și pietonal cu dotările și infrastructura aferente.

Pe de altă parte, Primăria Cluj-Napoca a semnat un contract de 35,9 milioane de lei (7,4 milioane de euro) cu asocierea SWS Engineering (Italia) – Systra (Franţa) – Metrans Engineering (România) pentru studiile de prefezabilitate şi fezabilitate în vederea realizării proiectului ’’Metrou şi tren metropolitan Cluj’’.

În ceea ce priveşte termenele din contract, pentru metrou studiul de prefezabilitate va fi livrat în cinci luni, planul urbanistic zonal (PUZ) în 16 luni, iar studiul de fezabilitate în 26 de luni. Pentru trenul metropolitan, au fost stabilite următoarele termene: la finele lunii a 12-a pentru PUZ şi la finele lunii a 14-a pentru studiul de fezabilitate final (inclusiv acordul de mediu, documentaţia pentru exproprierea terenurilor şi alte reglementări).

Proiectul de investiţii va fi realizat în două etape. Prima prevede realizarea trenului metropolitan pe infrastructura actuală, iar în cea de-a doua va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care va deservi principalele puncte de interes, pornind din Gilău până la Podul Ira din Cluj-Napoca, pe o distanță de 16 km.