spot_img
miercuri, septembrie 28, 2022
spot_img

Trenul metropolitan Cluj nu se justifică, spune inginerul care a făcut studiul de fezabilitate

Trenul metropolitan Cluj este prea scump și nu se justifică, spune inginerul Ionel Oprea, care a condus echipa ce a realizat studiile de fezabilitate pentru metrou și trenul metropolitan.

Cele două investiții sunt dorite de primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, care le-a prezentat în nenumărate rânduri ca fiind fezabile și a insistat prentru includerea lor în PNRR.

„Inițial a fost programat trenul metropolitan, proiectul era mai compact, chiar dacă se desfășura pe 40 de kilometri de cale ferată. Făceam niște stații, parcări și introduceam trenul metropolitan. Am prioritizat metroul – asta nu înseamnă că nu am lucrat și la trenul metropolitan – dar l-am prioritizat pentru că prin PNRR au fost aprobate metrourile, nu trenurile metropolitane. Problema este că din discuțiile cu CFR și cu UAT-urile prin care ar merge serviciul de tren metropolitan, acest proiect a crescut în anvergură ca necesar de lucrări. Inițial era estimat la 75 milioane de euro, nici nu aveam nevoie de SPF (studiu de pre-fezabilitate, n.red.), am ajuns în prezent la 200 de milioane. O să fiu foarte direct, problema este că la acești bani nu se justifică. Ar trebui să am o cerere de călători de cinci ori mai mare”, a spus Ionel Oprea în ședința Consiliului Local în care a fost aprobat SF-ul pentru metrou, citat de site-ul Știri de Cluj.



Trenul metropolitan Cluj: se reduc costurile de cinci ori sau crește de cinci ori numărul de călători

El a explicat că acest proiect pe lângă cale ferată propriu-zisă, stații de cale ferată, a ajuns să includă mult mai multe elemente de infrastructură, printre care două pasaje în zona Fabricii de Zahăr, în Jucu și treceri pietonale multiple.

„Toate acestea au crescut foarte mult costul proiectului, analiza cost-beneficiu arată că acest proiect nu este finanțabil. Ar trebui să avem de cinci ori mai mulți călători, sau să reducem investiția de cinci ori. Cererea actuală pentru trenul metropolitan nu duce la rezultate care să permită obținerea de bani europeni”, a spus Ionel Oprea.

CITEȘTE și Pe ce trasee vor circula trenuri metropolitane la București, Cluj, Brașov, Sibiu, Timișoara și Iași

Ultimele Articole