spot_img
sâmbătă, august 13, 2022
spot_img

Nicușor Dan îi bate obrazul lui Cristian Ghinea. Trenul metropolitan București nu e în PNRR

La scurt timp după ce Planul Național de Redresare și Reziliență a devenit oficial, primarul general Nicușor Dan a lansat o aluzie fină la adresa ministrului Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, care nu a inclus în document trenul metropolitan București.

trenul metropolitan București

În postarea sa de pe Facebook, edilul șef al Bucureștiului nu face niciun reproș, însă aluzia este cât se poate de transparentă. Asta în condițiile în care Primăria Cluj Napoca, condusă de Emil Boc, figurează cu două proiecte în PNRR – metroul și trenul metropolitan – iar Bucureștiul doar cu extinderea metroului. Iar metroul Bucureștean nu e în subordinea Primăriei Capitalei, ci în cea a Ministerului Transporturilor.

CITEȘTE și E oficial! Proiectele de cale ferată incluse în PNRR pentru care se vor cere cinci miliarde de euro

Trenul metropolitan București. Proiectul, expus de primarul general

Dar iată postarea integrală a primarului general în legătură cu trenul metropolitan București:

”Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei – acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuție importantă la rezolvarea chestiunii traficului în București.

Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, am propus finanțarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice.

Vom avea în final 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei: Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson), Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson), Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson), Gara de Nord – Chitila – Scroviștea (al patrulea tronson), Gara Obor – Brănești – Islaz (al cincilea tronson), Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al șaselea tronson), Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea (al șaptelea tronson) și Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson).

Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan vom colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei. E o investiție de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității în București și Ilfov, cât și asupra calității mediului”. (A.B.)

Ultimele Articole