spot_img
marți, februarie 7, 2023
spot_img

VIDEO Elveția a lansat trenul Golden Pass Express. Ar fi util pe București-Chișinău

În Elveția s-a lansat duminică trenul Golden Pass Express, capabil să-și schimbe ecartamentul și înălțimea caroseriei vagoanelor. Acesta ar fi foarte util pentru operarea legăturii feroviare București-Chișinău, pentru că nu ar mai fi nevoie de schimbarea boghiurilor la Ungheni și s-ar economisi astfel mult timp.

Trenul elvețian va conecta direct trei dintre cele mai importante destinații turistice ale țării: Montreux, Gstaad și Interlaken. Datorită designului unic al noilor trenuri ale companiei feroviare MOB, pasagerii pot rămâne pe scaunele lor confortabile pe toată durata călătoriei de trei ore și un sfert, admirând priveliștea prin ferestre panoramice enorme, informează Digi 24.

Călătoria spectaculoasă, cuprinzând unele dintre cele mai frumoase lacuri ale Europei, văi izolate și trecători muntoase înalte, urmează o rută comercială care există încă din Evul Mediu. Rezultatul este o călătorie memorabilă pentru turiști, dar care a fost întotdeauna o provocare pentru inginerii și operatorii feroviari. Până acum, conceptul Golden Pass Express a fost în mare măsură un exercițiu de marketing pentru cele trei companii de căi ferate implicate, care leagă Montreux, Interlaken și Luzern, dar care necesita două schimbări de tren. Problema a fost acum rezolvată datorită noilor trenuri care pot trece, în doar câteva secunde, de la ecartamentul metric la ecartamentul standard european de 1435 mm. Între Zweisimmen și Interlaken, trenurile circulă pe șinele Bern Lotschberg Simplon (BLS), cea mai mare cale ferată privată din Elveția.

Trenul Golden Pass Express se poate adapta în funcție de înălțimea peroanelor

Trenurile care își pot schimba ecartamentul nu sunt chiar o noutate. Trenurile spaniole Talgo pot comuta între ecartamentul standard și cel iberic, mai lat, de zeci de ani, dar trenurile GPX au un nivel suplimentar de complexitate, care le face primele în lume cu această tehnologie.

Pe lângă schimbarea ecartamentului, platformele sofisticate de sub fiecare vagon ridică înălțimea caroseriei pentru a se potrivi cu peroanele mai înalte ale gărilor companiei BLS. Pasagerii au la dispoziție trei clase – Clasa a II-a, Clasa I și, pentru 28 de norocoși, luxul scaunelor rabatabile din piele de la Clasa Prestige.

Ultimele Articole