spot_img
marți, iunie 28, 2022
spot_img

GALERIE FOTO Cerere crescută de transport la trenul Gara de Nord-Aeroport Otopeni

Trenul Gara de Nord-Aeroport Otopeni devine din ce în ce mai solicitat, iar CFR Călători a suplimentat capacitatea de transport, punând în circulație două automotoare Siemens Desiro cuplate.

”Astăzi vedem roadele politicilor de integrare a transportului public din zona metropolitană București – Ilfov. Trenurile încep să ajungă la capacitatea nominală, iar operatorii de transport feroviar trebuie să atașeze câte un automotor suplimentar pentru a crește această capacitate. După introducerea, la sfârșitul anului 2020, a serviciului de transport feroviar de călători între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă, am încurajat, în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, o serie de acțiuni menite să crească atractivitatea liniei și numărul de călători. În februarie 2022, am introdus biletul integrat metropolitan (transport public de suprafață București – Ilfov, metrou și tren), iar tot mai mulți oameni au ales transportul pe calea ferată. Astfel, începând cu sfârșitul lunii martie, operatorul feroviar de stat CFR Călători a început să opereze dimineața (5.30 – 10.00h) și după amiaza (14.30 – 18.30h) cu trenuri formate din câte două Săgeți Albastre”, a scris pe contul său de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu.



Trenul Gara de Nord-Aeroport Otopeni, în curând pe hidrogen

El menționează faptul că trenul de Aeroport este un prototip al trenurilor metropolitane: are o cadență ridicată (un tren la 40 minute în fiecare direcție) cu un parcurs rapid (20 minute de la Gara de Nord la Aeroport), peroane moderne ce asigură accesul facil în/din tren și un set de automotoare moderne (cu podea coborâtă în zona ușilor de acces). Totuși, noi precizăm faptul că intervalul de succedare ar putea fi mai mic, pentru o atractivitate mai mare.

”Cu ajutorul Primăriei Mogoșoaia am creat un punct de oprire modern care, în doar 10 minute, asigură acces la Parcul Mogoșoaia și la Palatele Brâncovenești. Și acest lucru se reflectă atât în călătorii Mogoșoaia – București, cât și în călătorii înregistrate între Mogoșoaia și Patinoar Otopeni. Intervențiile pentru modernizare vor continua și prin investițiile pe care le pregătim, la Ministerul Transporturilor, pentru achiziționarea primelor trenuri cu pile de combustie cu hidrogen. Astfel, în câțiva ani, transportul pe această linie va fi complet nepoluant, contribuind la creșterea calității vieții, în Regiunea București – Ilfov”, a mai scris secretarul de stat.

Ultimele Articole