spot_img
joi, ianuarie 20, 2022
spot_img

AGIFER a deschis o investigație privind incidentul în care a fost implicat trenul fără frâne

Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a deschis o investigație privind incidentul în care a fost implicat marți seara, la Golești, trenul fără frâne.

trenul fără frâne licitație pentru salubrizare automotoare Primul tren Arad-Brad circulație feroviară oprită geamuri la automotoarele Desiro consilier la Ministerul Transporturilor discuri de frână
FOTO cu rol pur ilustrativ

”S-a decis deschiderea investigației pentru incidentul feroviar produs la data de 01.06.2021, ora 19:35, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova, secția de circulație Titu – Golești (linie dublă, neelectrificată), în stația CF Golești, în circulația trenului de călători Interregio nr.1897 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC CFR Călători SA), format din automotorul AM DESIRO 2016, prin depășirea semnalelor de circulație XIC, XPIII, și XIII, care afișau indicația <OPREȘTE fără a depăși semnalul!>, talonând macazul nr.15 și oprind pe secțiunea izolată nr.50/56”, se arată într-un comunicat postat miercuri pe pagina oficială a AGIFER.

Incidentul în care a fost implicat trenul fără frâne, obiect de dosar penal

Și Poliția Transporturi Feroviare face propriile investigații în acest caz. În cauză, s-a deschis un dosar penal, conform articolului 330 din Codul Penal.

Club Feroviar a relatat că în zona gării Golești de pe secția 901, automotorul Siemens Desiro 2016 a rămas marți seara fără frâne. Pasagerii au povestit că mecanicul de locomotivă i-a transmis șefului de tren să acționeze frâna de mână, dar acesta nu știa unde se află, întrebându-i pe călători daca l-ar putea ajuta în acest sens.

CITEȘTE și VIDEO Tren fără frâne și alte incidente grave la CFR Călători într-o singură zi

Abia după ce a izbucnit scandalul în presă, CFR Călători a dat un comunicat, care însă a fost postat doar pe site-ul propriu, fără a le fi transmis jurnaliștilor prin email, așa cum este cutuma.

Comunicatul încearcă să minimalizeze gravitatea incidentului: ”În data de 1 iunie 2021, trenul IR 1897 București Nord – Golești – Pitești – Craiova a depășit semnalul stației Golești în poziția pe oprire. În tren se aflau circa 50 de pasageri. Pentru continuarea călătoriei în condiții de siguranță, călătorii au fost preluați din stația Golești de trenul IR 1791 București Nord – Golești – Pitești. O comisie formată din specialiști în domeniu cercetează cauzele care au condus la producerea acestui incident. CFR Călători cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat”. (A.B.)

Ultimele Articole