Titlul nu e o figură de stil, este o realitate. Ministerul Transporturilor a informat zilele trecute care este viteza comercială a trenurilor în 2020. Combinat cu viteza mărfurilor pe calea ferată menționată de Patronatele Feroviare (OPSFPR) rezultă că un tren în România stă în gări jumătate din durata parcursului său de la origine la destinație.
Date furnizate de către Ministerul Transporturilor către Patronatele Feroviare arată că în 2020 viteza comercială a trenurilor a fost de 16,87 kilometri la oră, în creștere cu mai puțin de un kilometru la oră față de 2019 (15,97 kilometri la oră).
Potrivit Patronatelor, viteza mărfurilor pe calea ferată este mai mică de 9 kilometri la oră, ceea ce artimetic arată că jumătate din durata deplasării unui tren în România este destinată… staționării.
Situația este confirmată de operatori. Din analizele statistice făcute de unii operatorii feroviari membri rezultă că viteza comercială medie anuală a mărfii măsurată din momentul expedierii din stația de încărcare și până în momentul sosirii în stația de destinație reprezintă 40-50% din viteza medie comercială a trenurilor.