miercuri, aprilie 17, 2024
spot_img

Trenul cu hidrogen al Alstom a încheiat cu succes perioada de probă în Olanda

Provincia Groningen din Olanda a făcut publice rezultatele testelor cu Coradia iLint efectuate în martie 2020

 

Provincia Groningen din Olanda a publicat un raport care prezintă rezultatele testelor trenului Coradia iLint efectuate în luna martie pe cei 65 de kilometri de cale ferată dintre Groningen și Leeuwarden, din nordul Olandei. Testele au avut ca scop să analizeze dacă un tren cu celule de combustie cu hidrogen ar putea fi o alternativă complet sustenabilă la trenurile diesel care circulă în prezent în partea de nord a țării.

Trenul cu hidrogen al Alstom a fost testat în detaliu de operatorul Arriva din provincia Groningen, operatorul olandez de infrastructură feroviară ProRail și compania de energie Engie. DEKRA, o companie independentă de inspecție și certificare a testelor, a condus testele. Acestea au avut loc fără pasageri.

Raportul afirmă că trenul cu hidrogen al Alstom a îndeplinit cu succes cele patru obiective ale cadrului de testare: autorizarea de către NSA (evaluatorul național olandez de siguranță) pentru a circula pe rețeaua feroviară olandeză; zero emisii și compatibilitatea perfectă cu serviciul comercial al orarului actual; realimentare rapidă și ușoară precum și familiarizarea publicului larg cu mobilitatea pe bază de hidrogen.

După Germania, Olanda este a doua țară din Europa în care trenul cu hidrogen al Alstom s-a dovedit a fi o soluție nepoluantă unică pentru liniile neelectrificate. Testele au demonstrat că trenul nostru cu hidrogen este matur în ceea ce privește disponibilitatea și fiabilitatea, oferind aceleași performanțe ca și echipamentele diesel și având în plus avantajul că oferă nivel redus de zgomot și emisii zero. Trenul cu hidrogen Coradia iLint susține tranziția către sisteme globale de transport sustenabile”, a declarat Bernard Belvaux, director general, Alstom Benelux.

În ceea ce privește performanța serviciului comercial, atât orarul de circulație cu opriri (toate stațiile), cât și orarul în regim expres au fost testate cu succes. Consumul de hidrogen, compatibilitatea infrastructurii, accelerația, frânarea, andocarea, viteza maximă, performanța auxiliarelor, toate operațiunile au decurs fără probleme.

Mecanicii olandezi au considerat că trenul este confortabil, se deplasează lin și este ușor de condus. Realimentarea cu hidrogen a decurs mai rapid decât se așteptau și a fost efectuată în

siguranță. Mai mult, acest tren cu emisii zero este semnificativ mai silențios decât trenurile diesel actuale. Acest lucru a fost confirmat în timpul testelor și este un beneficiu important pentru pasageri și pentru locuitorii din zona liniei.

Raportul concluzionează că toate obiectivele au fost atinse și că trenul cu hidrogen este o alternativă complet viabilă la echipamentele diesel, potrivit unui comunicat Alstom.

Observația redacției: Propulsia cu hidrogen pare a fi soluția viitorului, nu numai în cazul trenurilor ci și a altor mijloace de transport, precum automobilele. Până atunci însă există voci critice care spun că dacă exploatarea propriu-zisă a unui mijloc de transport propulsat cu hidrogen nu este poluantă, procesul de fabricație a hidrogenului necesar este. Se așteaptă însă ameliorări a acestei tehnologii și din acest punct de vedere.  (D.C.)

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole