Trenitalia c2c a demarat o inițiativă majoră de revopsire a întregii sale flote de trenuri clasa 357, primele trenuri modernizate fiind acum în circulație.
Cu aproximativ 35,8 milioane de călătorii efectuate anual pe serviciile c2c, acest proiect are ca scop creșterea duratei de viață și a fiabilității flotei 357, îmbunătățind în același timp experiența generală a clienților și menținând standarde ridicate de servicii. Revopsirea este realizată în parteneriat cu producătorul de material rulant Alstom la depozitul său din Ilford, un centru de excelență recunoscut, care angajează peste 120 de persoane pentru diferite clase de trenuri.
Flota clasei 357, introdusă între 1998 și 2002, este formată din 74 de unități. Aceste trenuri, închiriate până în 2029, circulă pe ruta c2c alături de flota Class 720, introdusă mai recent, care a intrat în serviciu în 2023. Fiecare unitate de clasă 357 este supusă unei vopsitorii exterioare complete pentru a se asigura performanța și durabilitatea continue pe rută.
Procesul de vopsire pentru fiecare tren durează aproximativ 20 de zile și implică îndepărtarea accesoriilor exterioare, efectuarea de reparații minore și restaurare, precum și aplicarea mai multor straturi de vopsea ecologică. Acest sistem de hidroacoperire pe bază de apă, cunoscut pentru conținutul său redus de compuși organici volatili (COV), asigură protecție împotriva ruginii și coroziunii. Tehnologia de acoperire actualizată asigură că aspectul și funcționalitatea trenurilor corespund sau depășesc starea lor inițială, pregătindu-le pentru a doua jumătate a ciclului lor de viață operațională.
„Suntem încântați de progresul proiectului de vopsire a 357 de trenuri. Această inițiativă, condusă de partenerii noștri de la Alstom, nu numai că va prelungi longevitatea flotei noastre, dar va îmbunătăți și experiența clienților noștri în anii următori”, a declarat Jeff Baker, Head of Engineering la c2c.
„Suntem foarte mândri să contribuim la acest proiect de revopsire. Trenurile au fost construite inițial la situl nostru Litchurch Lane din Derby și sunt acum întreținute la depozitul nostru din East Ham. Experiența Alstom cu aceste unități ne asigură că putem oferi rezultate remarcabile. Unitățile 357 reprezintă coloana vertebrală a flotei c2c, iar această vopsire va contribui la continuitatea deservirii a milioane de pasageri în fiecare an”, a adăugat Peter Keighron, directorul portofoliului Alstom pentru flote de navetiști.
Primul tren modernizat (357207) a fost deja reintrodus în circulație în cadrul proiectului complet, a cărui finalizare este prevăzută să dureze 24 de luni. A doua unitate (357005) este programată să intre din nou în serviciu săptămâna viitoare.