spot_img
marți, iulie 5, 2022
spot_img

Fosta mână dreaptă a lui Miron Mitrea vrea tren suspendat la Cluj-Napoca, în loc de metrou

Ar fi mai potrivit un tren suspendat la Cluj-Napoca, în loc de metrou, susține un fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, din vremea când ministru era Miron Mitrea.

tren suspendat la Cluj-Napoca absorbția fondurilor europene la CFR Mitrea îl atacă pe Bode atac dur la adresa lui Dan Costescu

”Văzând costurile exagerate ale soluției propuse de Primăria Cluj-Napoca pentru realizarea metroului și luând în calcul și aspectele nevăzute/ nestudiate legate de descărcarea arheologică pe traseul viitorului proiect propus în vederea realizării liniei de metrou, solicit imperios Primăriei să extindă studiul actual pentru soluția tren suspendat. Specific faptul că am mai propus spre studiu astfel de soluții Primăriei încă din anul 2017”, susține Sorin Bota, citat de Ziua de Cluj.

Tren suspendat la Cluj-Napoca, singura soluție viabilă în opinia lui Sorin Bota

tren suspendat la Cluj-Napoca
FOTO în Germania: nwradu.ro

El a declarat că metroul subteran nu reprezintă o soluție pentru decongestionarea traficului la Cluj-Napoca, doar descărcarea arheologică presupunând o perioadă de cel puțin 10 ani. În schimb, promovează ideea unui tren urban de suprafață sau suspendat.

„Nu știu dacă metroul la Cluj-Napoca este o soluție pentru azi pentru că în momentul acesta nu putem discuta despre un proiect, neavând nici măcar studiul de fezabilitate. Oare când am putea circula cu un asemenea mijloc de transport la Cluj-Napoca? Peste 20 de ani? Singura soluție viabilă pe care o văd eu este un metrou de suprafață sau suspendat, precum cele din Germania, China sau Malaezia”, a mai spus Bota.

Studiul de prefezabilitate pentru proiectul metroului a fost aprobat de Consiliul Local Cluj-Napoca, iar după aprobarea de către comuna Floreşti va fi trimis Guvernului României. Linia de metrou este prevăzută pe 14,4 km, cu 14 staţii şi va costa 986 milioane de euro, conform estimărilor municipalității clujene. În iunie 2021 va fi gata studiul de fezabilitate.

Asocierea SWS Engineering (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering (România) realizează studiile de prefezabilitate şi fezabilitate pentru proiectul metrou și tren metropolitan la Cluj-Napoca. În urma licitației, valoarea adjudecată este de 7,4 milioane de euro. Realizarea și predarea studiilor sunt urmate de licitația pentru proiectare și execuția propriu-zisă.

Ultimele Articole