marți, mai 14, 2024
spot_img

Tren special pentru Finala Cupei României. Preoteasa i-a luat lui Pucheanu mai puțin decât lui Simion

Primăria Municipiului Galați a comandat la CFR Călători un tren special pentru Finala Cupei României, care se va disputa miercuri seara la Sibiu, între formațiile Oțelul Galați și Corvinul Hunedoara. Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, i-a luat primarului Galațiului, Ionuț Pucheanu, mai puțini bani decât liderului AUR, George Simion. Nu este pentru prima oară când suporterii gălățeni, dar și ai altor echipe merg la meciuri pe cale feroviară.

Primăria orașului de pe malul Dunării a anunțat printr-un comunicat postat pe site-ul propriu că ”va asigura transportul în condiții optime al unui număr de aproximativ 1.000 de suporteri gălățeni care și-au manifestat intenția de a fi prezenți în tribunele stadionului Municipal din Sibiu pentru Finala Cupei României”.

Astfel, transportul suporterilor gălățeni se va face cu o garnitură feroviară specială comandată de la CFR Călători, fără opriri intermediare pe traseu, deplasarea spre destinație fiind programată în ziua partidei. După meci, în aceleași condiții, cursa feroviară specială va readuce suporterii la Galați.



Deplasare feroviară și la dus, și la întors

electrificarea căii ferate la Sibiu peroanele din stația  Sibiu modernizarea stației CF Sibiu PMUD Sibiu 2021-2030 trenul periurban Sibiu lucrări în Gara Sibiu alegeri locale 2020 tunelul pietonal din Gara Sibiu
FOTO Turnulsfatului.ro

Ulterior, clubul Oțelul Galați a dat detalii, pe site-ul său, despre această deplasare. Concret, trenul special va pleca din stația CF Galați pe data de 15 mai (miercuri), la ora 06:05, iar sosirea la Sibiu este programată la Sibiu ”în jurul orei 15:00”. ”Pentru a asigura o îmbarcare organizată și eficientă, le recomandăm suporterilor să se prezinte la gară cu cel puțin o oră înainte de plecare. (…) Pe durata călătoriei, SC Oțelul Galați încurajează toți suporterii să adopte un comportament civilizat și să promoveze valorile de fair play caracteristice clubului nostru. Este fundamental ca fiecare participant să contribuie la crearea unei atmosfere pozitive și respectuoase, pentru a reflecta imaginea echipei noastre într-o manieră demnă”, spun oficialii clubului.

Cât privește întoarcerea, la încheierea partidei, suporterii gălățeni vor fi conduși în mod organizat către gara din Sibiu, unde se va organiza îmbarcarea pentru cursa feroviară de retur. Nu se știe încă ora la care va pleca trenul de întoarcere: ”Toate detaliile legate de orarul de întoarcere și de organizarea la fața locului vor fi comunicate de către reprezentanții clubului prezenți la Sibiu”.



Tren special pentru Finala Cupei României, mai ieftin decât Trenul Unirii

Contactat de Club Feroviar, primarul Galațiului, Ionuț Pucheanu, a declarat că trenul special pentru Finala Cupei României va avea nouă sau zece vagoane, nu va avea opriri intermediare pe traseu (puțin probabil, căci la Brașov va trebui schimbată locomotiva electrică cu una diesel) și că prețul cerut de CFR Călători este ”prea mare”.

Totuși, el nu pare mare în comparație cu cel plătit de liderul AUR, George Simion, la finele anului trecut, pentru Trenul Unirii, care s-a deplasat pe ruta București Nord-Alba Iulia. Operatorul feroviar de stat, care a fost singurul ofertant la procedura de achiziție inițiată de Primăria Galați, a solicitat suma de 246.800 de lei, adică echivalentul a sub 50.000 de euro pentru călătoria dus-întors Galați-Sibiu. Cea mai scurtă distanță feroviară între cele două orașe este de 459 km și în programul regulat al CFR Călători nu există trenuri directe.

În decembrie 2023, suma plătită către CFR Călători de partidul AUR pentru închirierea Trenului Unirii a fost de 169.991,50 lei, echivalentul a 34.154 de euro, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Numai că atunci a fost vorba despre o călătorie doar dus, iar distanțele sunt comparabile: 414 km București Nord-Alba Iulia și 459 km Galați-Sibiu.

Reprezentanții Primăriei Galați au precizat că trenul special este comandat pentru o capacitate de 944 de locuri pe scaune, însă nu au putut să menționeze despre ce vagoane este vorba. Ceea ce este însă cert este că suporterii nu vor călători de capul lor cu trenul special, ci vor fi însoțiți de echipaje de jandarmi.

Și la finala din 2004 gălățenii s-au dus cu trenul

Nu este pentru prima oară când Primăria Galați le pune la dispoziție suporterilor un tren special pentru Finala Cupei României.

S-a mai întâmplat în 2004, când Oțelul Galați a disputat finala pe stadionul Cotroceni din Capitală, împotriva formației Dinamo București. Trenul special, denumit ”Sidexplozia”, a fost comandat de primarul Galațiului de la acea vreme, Dumitru Nicolae. Atunci, gălățenii nu au avut noroc, căci au pierdut în fața dinamoviștilor cu 2-0.

Suporterii Sepsi s-au deplasat feroviar și în 2023, și în 2022

Și în istoria recentă au mai fost situații când deplasarea suporterilor la Finala Cupei României s-a făcut cu trenuri speciale.

Nu mai departe de anul trecut, când finala s-a jucat pe 24 mai, tot la Sibiu, Primăria Sfântu Gheorghe a pus la dispoziţie suporterilor echipei de fotbal Sepsi OSK un tren special, care a avut 900 de locuri. Primarul municipiului, Antal Arpad, a făcut apel la suporteri să se deplaseze cu trenul, fiind necesară înscrierea lor la Arena Sepsi OSK. Meciul dintre Sepsi și Universitatea Cluj s-a termina la egalitate, 0-0, iar Cupa a revenit echipei din Sfântu Gheorghe, în urma loviturilor de departajare (5-4).

Sepsi a jucat în Finala Cupei României și cu un an înainte, împotriva FC Voluntari, pe Stadionul Rapid București. Laszlo Dioszegi, patronul formației Sepsi, a anunțat atunci că este disponibil un tren special pentru 600 de suporteri, fiind organizat și un grup cu 12 autocare. Scorul a fost de 2-1 în favoarea celor de la Sepsi.

Printre echipele care apelează frecvent la transportul feroviar pentru deplasările către diverse meciuri susținute în deplasare (mai ales cele pe stadioane din București) se mai află Universitatea Craiova și Petrolul Ploiești.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole