Din această vară, apare primul tren privat la Mangalia. Astra Trans Carpatic (ATC) este primul operator, în afară de CFR Călători, care va opera pe secția din sudul litoralului.
Adrian Bărbulescu
Din această săptămână, mai exact de joi, 18 aprilie, trenurile operate de Astra Trans Carpatic, companie controlată de omul de afaceri arădean Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători, vor începe să circule pe ruta București – Constanța.
La dus, trenul pleacă la ora 7,45 din București Nord și ajunge în Gara Constanța la 10,26, după ce a oprit pe parcurs la Ciulnița, Fetești, Cernavodă Pod și Medgidia, potrivit Mersului Trenurilor de pe site-ul companiei. La întoarcere, garnitura pleacă din Gara Constanța la 15,20, urmând să sosească la București Nord la 17,41.
Cu această ocazie, ATC se pregătește de minivacanța de Paști și 1 Mai, când stațiunile de pe litoral vor fi luate cu asalt de turiști. ”Vom opera cu o ramă Diesel de 110 locuri, dar în zilele cu trafic maxim, vineri și sâmbătă înainte de Paști și de 1 și 2 mai, vom merge cu garnitura clasică, ce operează în prezent pe București – Arad și retur, pentru a avea o capacitate de transport sporită”, a declarat pentru Club Feroviar Liviu Pescărașu, directorul general al Astra Trans Carpatic.
Tren privat la Mangalia, din sezon
Începând cu data de 15 iunie, când începe cu adevărat sezonul estival, va ajunge primul tren privat la Mangalia.
Este vorba de aceeași garnitură care va începe să circule de joi spre Constanța, al cărei traseu va fi prelungit până la Mangalia, cu oprire în toate stațiunile de pe traseu. ”Sperăm să avem succes, pentru că sunt călători care vor să ajungă direct de la București la Neptun sau Vama Veche”, spune Liviu Pescărașu. El a precizat că dacă se va constata o cerere crescută societatea pe care o conduce va încerca să dubleze capacitatea de transport, prin operarea a două rame legate.
Trenul va pleca din București tot la 7,45, va sosi la Constanța la 10,26, unde va staționa 26 de minute înainte de a-și continua traseul. Ruta București – Mangalia va fi operată cu aceleași automotoare Diesel, ceea ce nu ar justifica o staționare atât de lungă la Constanța.
”Mie nu-mi trebuia decât cinci minute staționare, că nu am celocomotivă să schimb. Dar de la compania de infrastructură (CFR SA – n.red.) mi s-a spus că nu se poate altfel, că e foarte aglomerată secția. Păcat, că se plictisește lumea în tren atâta timp cât staționează la Constanța, dar altfel nu s-a putut”, a explicat directorul general al ATC.
La întoarcere, trenul pleacă din Mangalia la 13,15 și ajunge în Gara Constanța la 15,20, unde iar staționează 25 de minute până să-și poată continua călătoria spre București Nord, unde urmează să sosească la 17,41.
Concurența pentru CFR Călători pe ruta Constanța – Mangalia este chiar binevenită, din moment ce operatorul feroviar de stat duce o acută lipsă de vagoane (în parcul circulant mai sunt aproximativ 800 de unități). Din această cauză, anul trecut programul Trenurile Soarelui a început abia pe 30 iunie, și nu înainte de 15 iunie, cum se întâmpla de obicei.