spot_img
luni, august 15, 2022
spot_img

Tren metropolitan spre Pipera din 2023?

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat marţi că îşi doreşte să dea în folosinţă, cel mai probabil anul viitor, o nouă linie de tren metropolitan – Gara de Nord – Pipera – Gara Obor.

„Există o linie care circulă azi, e vorba de Gara de Nord – Otopeni, putem să spunem că este primul tren metropolitan. (…) Vrem să facem acelaşi lucru, asta este linia de Ploieşti care este modernizată, vrem să facem acelaşi lucru până la Periş, care este limita administrativă a judeţului Ilfov, până unde avem competenţă, în sensul că o să fie trenul la 30 de minute. (…) Pe modelul ăsta o să mergem ulterior către celelalte ieşiri din Bucureşti, iar în ceea ce priveşte interiorul Bucureştiului, prima linie interioară pe care vrem să o facem este Gara de Nord-Pipera-Gara Obor”, a spus Nicuşor Dan, la Digi 24, potrivit Agerpres.ro.

El a adăugat că pentru linia Gara de Nord-Pipera-Gara Obor „mai sunt nişte chestiuni de rezolvat”.

„S-a dat recent o ordonanţă de urgenţă pentru protocoalele pe care autorităţile locale pot să le facă cu Ministerul Transporturilor pentru astfel de trenuri metropolitane. Aşteptăm de la Guvern o hotărâre care probabil o să iasă până la sfârşitul lunii august cu normele metodologice pentru acest protocol”, a afirmat Nicuşor Dan.

Primarul Capitalei a menţionat că îşi doreşte ca circulaţia pe această linie să înceapă de anul viitor.

„Există zone din Bucureşti în care liniile sunt modernizate. Lipsesc nişte peroane, inclusiv în zona Pipera şi modernizarea acestor staţii intermediare care există, dar nu sunt corespunzătoare. Ele ar putea funcţiona şi azi. Şi mai lipseşte acest parteneriat. Am făcut studiul de fezabilitate care descrie tot ce se întâmplă aici, trebuie să facem un studiu de fezabilitate care ar putea dura trei-patru luni, după aceea imediat construcţia peroanelor, care ar mai putea dura trei-patru luni. Eu îmi doresc să circulăm pe această line la anul”, a susţinut Nicuşor Dan.

Cât de pregătit este traseul liniei menționate

În august 2020, Club Feroviar a realizat o trecere în revistă a traseului menționat de primar.

Linia metropolitană S1 București (cale ferată dublă electrificată): Grădinari  – Domnești – Chiajna  – Giulești – București Nord  – Pajura – Băneasa  – Pipera – Petricani – Andronache – Voluntari – Pantelimon – Brănești.

B

Ea pornește de la Halta Grădinari, situată în vestul Bucureștiului, pe Magistrala 900, venind dinspre Craiova și Roșiori, și se duce spre Gara de Nord din Capitală. Pe acest traseu circulă și în momentul de față trenuri de navetiști, însă mai trebuie construite niște puncte de oprire decente pe traseu, cum ar fi la Giulești.

De la Gara de Nord și până la Brănești, începând cu Mersul Trenurilor din acest an (2020 -n.red.) au fost introduse mai multe automotoare Siemens-Desiro, care opresc în toate stațiile de pe traseul situat pe Magistrala 800 București-Constanța, modernizată. Singurele investiții ar consta în construcția unor peroane la noile puncte de oprire de la Pipera, Petricani, Andronache și Voluntari. Acest lucru a fost promis în 2016 de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Sorin Bușe, dar nu s-a întâmplat nimic. Construcția peroanelor cu pricina ar fi o adevărată gură de oxigen pentru traficul sufocat din zona clădirilor de birouri din Pipera.

Ultimele Articole