Viceprimarul Corina Bokor vrea să introducă un tren metropolitan la Sibiu. S-a inspirat de la Emil Boc

După ce o intenție similară a fost anunțată de edilul din Cluj-Napoca, Emil Boc, și viceprimarul Sibiului, Corina Bokor, a repus pe tapet ideea punerii în funcțiune a unui tren metropolitan la Sibiu.

tren metropolitan la Sibiu

„Dincolo de proiectele demarate deja, Municipiul Sibiu are în vedere continuarea dezvoltării transportului urban conform viziuni formulate în planul de mobilitate locală durabilă cu proiecte de amploare. Cum este de exemplu introducerea trenului interurban”, a declarat Corina Bokor.

Ideea a mai fost prezentată public de rerezentanții municipalității sibiene în cursul acestui an, amintește publicația Turnul Sfatului. „Proiectul trenului interurban ar trebui tratat cu prioritate deoarece cred că ar avea un impact relativ semnificativ asupra mobilității în oraș. Este un proiect dificil care trebuie însoțit de măsuri conexe ca stații suplimentare, conectarea cu transportul auto, legătura cu aeroportul. Nu trebuie neglijată logistica necesară pentru un astfel de mijloc de transport și interacțiunea sa cu rețeaua feroviară națională. Legătura cu Ocna Sibiului ar trebui tratată oarecum independent”, a declarat Gheorghe Pătrașcu, fost arhitect șef al Bucureștiului, în prezent consilier al primarului Sibiului, Astrid Fodor.

Proiectul pentru un tren metropolitan la Sibiu datează din 2006

În 2006, Jens Kielhorn, inginer german stabilit la Sibiu, a prezentat un studiu de fezabilitate pentru un tren regional Aeroport – Gară – Cisnădie, tren care să folosească și liniile industriale din oraș. Proiectul lui Kielhorn a inclus și o cursă demonstrativă între Cisnădie și Aeroportul din Sibiu.

O a doua inițiativă de tren metropolitan a fost propusă de Dan Hodorogea în 2016. El calcula că investițiile pentru ca două tramvaie să circule pe liniile de cale ferată în Sibiu ar însuma puțin peste zece milioane de euro.

„Tursib-ul ar putea prelua acest tren interurban, dar depinde de Consiliul Județean și deciziile lor. Singura problemă pe care ar putea-o avea Tursib este faptul că nu are dreptul de a ieși din oraș, însă acest lucru se poate schimba ușor. Probabil că în acest moment costurile sunt mult mai mari față de cele estimate în 2006, nu pot să zic exact cu cât la sută dar cu siguranță s-au mărit. Dacă aceste linii  de tren s-ar fi construit în 2006, acum în jurul arterelor liniei principale ar fi existat niște zone foarte bine dezvoltate, putea exista un concept cu toate comunele din jurul Sibiului. Dacă ei vorbesc doar între ei la masă, nu se va face nimic”, spune specialistul în mobilitate urbană Jens Kielhorn.

„Un astfel de tren ar fi trebuit să treacă prin centrul orașului, în Sibiu este posibil, dar în Cisnădie gara nu este nici măcar aproape de centru, pe lângă faptul că nu are nici o legătură cu Cartierul Arhitecților. Ar trebui făcută o lucrare mai mare ca de exemplu o nouă linie de tramvai care să treacă prin Cartierul Arhitecților și care să treacă prin centrul Sibiului”, a spus la rândul lui doctorul Paul Neidermaier, membru al Academiei Române.