Un candidat userist la alegerile locale promite tren metropolitan la Râmnicu Vâlcea

13 iulie 2020

Un candidat al USR la alegerile locale care ar trebui să aibă loc pe 27 septembrie le promite cetățenilor un tren metropolitan la Râmnicu Vâlcea.

tren metropolitan la Râmnicu Vâlcea

Andrei Gheorghiu, candidatul USR la Primăria Râmnicu Vâlcea, susţine folosirea căii ferate de pe raza municipiului pentru transportul în comun, o modalitatea de a facilita naveta salariaţilor pe ruta Râmnicu Vâlcea Nord – Colonie Nuci, pentru a degreva traficul rutier pe această rută, mai ales la orele de vârf.

“Foarte mulţi cetăţeni au venit cu această sugestie. De a valorifica sectorul de cale ferată care traversează Râmnicul şi zona industrială sud, în avantajul celor care fac naveta zilnic spre locurile de muncă. O propunere foarte bună pe care Administraţia USR a municipiului o are în vedere, după alegerile din toamnă. Este cunoscut faptul că ruta feroviară care traversează municipiul şi judeţul Vâlcea este una secundară, în 30 de ani, nu a existat nicio investiţie în acest sens la noi în judeţ. Din păcate, putem trece la decizii nefericite ideea demolării unei gări de patrimoniu şi crearea unei staţii CFR inutilă şi inestetică în prezent, dar asta este singura investiţie făcută în 30 de ani în Râmnicu Vâlcea, în acest domeniu.. Primăria Râmnicului poate însă folosi această cale ferată în varianta unui tren suburban care să deservească transportul în comun pe axa nord sud, asigurând naveta celor care lucrează în zonele economice ale oraşului”, spune candidatul USR la Primăria Râmnicu Vâlcea, citat de site-ul Râmnicu Vâlcea Week.

Tren metropolitan la Râmnicu Vâlcea. Peste 10.000 de salariați ar putea beneficia

Gheorghiu precizează că pe ruta Râmnicu Vâlcea Nord – Colonie Nuci se poate gândi un transport regulat de persoane cu trenuri moderne, civilizate, mai ales că această cale ferată străbate toată zona industrială din sudul oraşului (Minet – USG).

“Din studiile noastre, peste 10.000 de salariaţi vâlceni lucrează în perimetrul Minet – Cieh, iar calea ferată, spre avantajul nostru, străbate longitudinal această zonă, dar şi cartierele intens populate ale oraşului – Nord, Traian, Ostroveni, 1 Mai. Primăria Râmnicului poate închiria de la SNCFR (n.red. – SNCFR nu mai există de 22 de ani, probabil că a vrut să spună CFR SA) această cale ferată pentru a realiza un orar de transport, evident în corelare cu transportul de marfă sau cel naţional feroviar şi poate utiliza cu succes această formulă de tren suburban. Asta înseamnă achiziţia unor garnituri proprii, modernizare prin parteneriat a actualelor staţii, crearea unora noi, de comun acord cu agenţii economici a unui orar de mers, astfel încât în paralel cu transportul în comun rutier, Râmnicul să aibă un transport în comun pe şine”, mai spune liderul USR.