joi, iulie 11, 2024
spot_img

Va circula un tren direct Timișoara-Szeged. E nevoie de refacerea unui pod dinamitat

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că în ședința de Guvern de joi a fost semnat un Memorandum care va permite introducerea unui tren direct Timișoara-Szeged.

”Undă verde pentru restabilirea legăturii feroviare între Timișoara și Szeged! Guvernul a aprobat astăzi memorandumul, semnat între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România și Ministerul Afacerilor Externe și Comerțului din Ungaria,  care are ca scop asigurarea unui trafic feroviar internațional fluent între cele două țări. Refacerea acestei legături feroviare va asigura dezvoltarea economică a județului Timiș, cu impact pozitiv pentru întreaga regiune. Demersul a fost convenit în cadrul întrevederii din luna septembrie a anului trecut (2023) pe care am avut-o la Timișoara cu ministrul Afacerilor Externe și Comerțului Exterior din Ungaria, Péter Szijjártó”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.



Trebuie un nou pod peste Mureș

Pentru ca acest proiect să devină realitate este nevoie de refacerea unui pod peste Mureș, la Cenad, scrie site-ul local Opinia Timișoarei.

Podul de la Cenad, peste Mureș, a fost inaugurat în 15 noiembrie 1857 și făcea legătura între Timișoara și Szeged, iar de aici mai departe spre Budapesta și Viena. Acest pod a fost dinamitat la finalul Primului Război Mondial. Refacerea legăturii feroviare directe ar scurta drumul cu 60 km. Actuala linie ferată ocolește prin Arad și intră în Ungaria pe la Curtici.

În septembrie anul trecut, ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu și ministrul maghiar al Afacerilor Externe și Comerțului din Ungaria, Péter Szijjarto, au avut o întrevedere la Timișoara, unde au discutat despre acest pod și reluarea circulației feroviare între Timișoara și Szeged.

”Am discutat cu ministrul maghiar de Externe, Peter Szijjarto, despre evoluția proiectelor transfrontaliere româno-ungare. Mai exact, subiecte precum deschiderea Punctului de Trecere a Frontierei Beba Veche – Kubekhaza, Triplex Confinium, și refacerea podului peste Mureș, dintre Cenad și Magyar Csanad. Partea maghiară a finalizat planurile și a solicitat fonduri europene pentru refacerea podului de la Cenad, iar pentru PTF de la Beba Veche au început pregătirile. Cele două noi puncte de trecere pot fi realizate în baza celor două memorandumuri pe care le-am semnat la Timişoara, în luna septembrie. După finalizarea acestor două noi obiective, vor exista 14 puncte de trecere a frontierei între România și Ungaria”, declara atunci Sorin Grindeanu.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole