spot_img
joi, octombrie 28, 2021
spot_img

De când începe să circule primul tren direct București-Mangalia din acest sezon

Sezonul estival este tot mai aproape și oamenii se gândesc deja la concedii. Cum restricțiile legate de pandemie, care își schimbă regulile în timpul jocului, fac din vacanțele în străinătate o loterie la care mulți preferă să nu participe, majoritatea românilor vor alege și în acest an destinațiile interne. În top  se va afla, ca întotdeauna, litoralul. Și, pentru a ajunge în stațiunile din sud, este așteptată introducerea în circulație a primului tren direct București-Mangalia.

Adrian Bărbulescu

FOTO mangalianews.ro

Chiar dacă programul Litoralul pentru toți a început deja, oferta de transport spre stațiunile de la malul mării este deficitară, așa cum a arătat recent Club Feroviar.

Nicio garnitură nu circulă direct spre Mangalia, nu se pot cumpăra bilete online, iar transbordarea din stația Constanța făcută și mai dificilă de faptul că de aici călătoria continuă cu automotoare Malaxa produse în anii 30-50 ai secolului trecut.

Primul tren direct București-Mangalia, introdus în circulație de Regio Călători

tren direct București-Mangalia diesel sub catenară la mare cu trenul Regio Călători la Mangalia
FOTO România Feroviară

În acest sezon estival, brașovenii de la Regio Călători ”fură startul” și introduc în circulație prima garnitură directă spre sudul litoralului.

De la 1 iunie, începe să circule R-E 16082/R-E 16083, cu plecare la 7,02 din Brașov și sosire la Mangalia la 13,45, după ce a trecut prin București Băneasa la 10,02/10,09, potrivit informațiilor existente în sistemul Infofer.ro. La întoarcere, trenul R-E 16084 pleacă din Mangalia  la ora 14,25, ajunge la București Băneasa la 17,48 și apoi la Brașov, ca R-E 16085, la 20,37. Materialul rulant este format din automotoare Alstom X 72500.

Astra Trans Carpatic revine în sudul litoralului

compensația în transportul feroviar la mare cu trenul Astra Transcarpatic revine la Mangalia Astra Transcarpatic revine la Constanța
FOTO România Feroviară

Și în acest sezon estival, operatorul arădean Astra Trans Carpatic va opera pe ruta București-Mangalia.

”În jurul datei de 15 iunie, când va fi cerere mare spre litoral, vom introduce în circulație o pereche de trenuri pe ruta București-Mangalia”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al ATC, Liviu Pescărașu. Ruta a fost inaugurată de Astra Trans Carpatic în 2019. De asemenea, ATC a fost singurul operator privat care a pus în mișcare trenuri directe București-Mangalia în recent încheiata minivacanță de 1 Mai și Paști.



Transferoviar Călători, în premieră la Mangalia din acest sezon

tren direct București-Mangalia noi trenuri de la TFC anulări de trenuri TFC cumpără automotoareTrenurile operate de Transferoviar Călători vor ajunge pentru prima oară, în acest sezon, la  Mangalia.

Potrivit informațiilor prezente pe site-ul oficial al operatorului privat, începând cu data de 14 iunie 2021 pe ruta Buzău – Făurei – Constanța și retur vor circula  trenurile RE 15085 și 15086), urmând ca din data de 26 iunie 2021 traseul lor să fie prelungit de la și la Mangalia. Trenul va pleca din Buzău la 8,35 și va sosi la Mangalia la 12,53. La întoarcere, garnitura va pleca din Mangalia la 13,52 și va ajunge la Buzău la 18,21.

CFR Călători lansează ”timpuriu” Trenurile Soarelui

la mare cu trenul de 1 Mai nou tren București-Constanța modernizarea peroanelor din gara Constanța licitație pentru modernizare peroane peroane moderne la Gara Constanța trenuri cu electricieni Trenurile Soarelui 2020 gratis cu trenul vagoane modernizate mersul trenurilor de Sfânta Maria călătorii cu trenul pentru studenți tren suplimentar spre Constanța revizia tehnică a vagoanelorÎn acest an, operatorul feroviar de stat lansează ”timpuriu” Trenurile Soarelui, care vor face în sezonul estival legătura între București și marile orașe ale țării, pe de o parte, și Constanța și Mangalia, pe de altă parte.

”Sezonul va începe în acest an pe 11-12 iunie. Pe 11 iunie vor pleca primele trenuri de sezon spre litoral, iar pe 12 vor începe să se întoarcă”, a declarat pentru Club Feroviar Adrian Vlaicu, șef Oficiu Marketing în cadrul CFR Călători.

Anul trecut, Trenurile Soarelui au fost puse în circulație pe 12/13 iunie, iar în 2019 pe 14/15 iunie. Din acest punct de vedere, anul cel mai ”negru” pentru CFR Călători a fost 2018, când, sub conducerea lui Leon Bărbulescu, operatorul de stat a introdus trenurile sezoniere abia pe 29/30 iunie, ridicându-le mingea la fileu patronilor de autocare și de microbuze.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole