spot_img
marți, iulie 5, 2022
spot_img

VIDEO Nicușor Dan, cu un tren de probă pe liniile din jurul Bucureștiului. Test pentru transportul metropolitan

Un tren de probă al CFR Călători a circulat joi pe liniile ferate din jurul Bucureștiului, a aflat Club Feroviar din surse din cadrul operatorului feroviar de stat. Informația a fost confirmată apoi de președintele ARF, Ștefan Roșeanu, care a precizat că a fost vorba de o vizită tehnică, în perspectiva utilizării infrastructurii pentru trenurile metropolitane. La bordul ”Săgeții Albastre” s-a aflat și primarul general Nicușor Dan.

Garnitura a plecat din stația București Progresul, închisă traficului de călători din 2005, de când s-a prăbușit podul peste Argeș de la Grădiștea, de pe linia 102 București-Giurgiu, la ora 12,43. Traseul a fost Jilava (12,51) – Berceni Hm (13,00) – București Sud (13,33) – Titan Sud Hm (13,52).

Halta Titan Sud (situată chiar lângă stația de metrou Republica de pe Magistrala 1) este punctul de plecare a trenurilor spre Oltenița, pe secția 801, închiriată către Transferoviar Grup. Pe această secție circulă doar trenurile Transferoviar Călători, așa că apariția unui tren al operatorului feroviar de stat în Titan Sud a fost o premieră după mulți ani. De aici, trenul a plecat la ora 14,14 și și-a continuat călătoria către gara București Obor, unde era programat să ajungă la ora 15,00.

Tren de probă și între București și Periș

tren de probă biletul unic CFR-Metrorex-STBÎn cursul dimineții, același tren mai făcuse o călătorie de probă între București Nord Gr. A (Gara de Nord), de unde a plecat la ora 10,30, până la Periș (11,15). De aici, automotorul s-a întors spre Capitală, ajungând în București Nord Gr. B (Gara Basarab) la 11,59.

Aceste călătorii de probă pe centura feroviară a Capitalei și pe liniile din jurul orașului au fost, de fapt, un test în vederea introducerii în perioada următoare a trenurilor metropolitane în regiunea București-Ilfov.



Ștefan Roșeanu: ”Pentru  a avea un transport civilizat trebuie făcute investiții”

livrarea ramelor electrice rame electrice de la AlstomPreședintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, a fost în trenul care a făcut călătoria de probă.

„A fost o deplasare tehnică, pentru a vedea problemele de la fața locului, în perspectiva utilizării infrastructurii pentru circulația trenurilor metropolitane. Pentru a avea un transport civilizat trebuie făcute investiții în infrastructură. Trebuie modernizate punctele de oprire, prin construcția de peroane la înălțimea automotoarelor care vor circula, în zonele adiacente stațiilor estse necesar să fie construite parcări park&ride sau bike&ride, iar acolo unde calea ferată este aproape de liniile de tramvai trebuie verificate soluții de tip tren-tramvai, pentru a aduce cetățenii cât mai aproape de centrul Bucureștiului”, a declarat el pentru Club Feroviar.

Ștefan Roșeanu a adăugat că în zonele cu trafic feroviar și rutier intens trebuie construite pasaje denivelate, proiecte care vor fi susținute de Primăria Municipiului București, primăriile din județul Ilfov, sau Consiliul Județean Ilfov. „Conflictele de trafic trebuie să fie cât mai reduse”, a mai spus președintele ARF.

Nicușor Dan: ”Ne dorim să investim în achiziția de trenuri, în construirea de noi segmente și stații de cale ferată”

Ulterior, și primarul general Nicușor Dan a postat pe contul său de Facebook imagini din timpul călătoriei cu trenul în jurul Bucureștiului, însoțite de următorul mesaj: „De azi a devenit operațională integrarea tarifară a trenului de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni cu transportul public de suprafață și de subteran din București. Cu această ocazie, am făcut o călătorie cu trenul de probă pe patru rute feroviare din jurul Capitalei, care vor face parte din infrastructura viitorului tren metropolitan. Pentru funcționarea trenului metropolitan, vom folosi în prima etapă infrastructura de cale ferată care există în jurul Capitalei, iar cu ajutorul Ministerului Transporturilor ne propunem să facem modernizările necesare și conectarea la celelalte mijloace de transport public. Ulterior, tot în colaborare cu autoritățile centrale, ne dorim să investim în achiziția de trenuri, în construirea de noi segmente și stații de cale ferată, pentru a extinde traseele pe care va funcționa trenul metropolitan.
Susțin acest proiect pentru că reprezintă una dintre soluțiile importante pentru rezolvarea problemei traficului în București”.

Traseele pe care vor circula trenuri metropolitane în jurul Bucureștiului

Planul investițional pentru infrastructură 2020-2030, întocmit de Ministerul Transporturilor și aprobat de Guvernul României și Comisia Europeană, menționează traseele pe care se propune circulația de trenuri metropolitane la București, Cluj, Brașov, Sibiu, Timișoara și Iași.

Trenul metropolitan în zona Bucureștiului va circula pe coridoarele reabilitate sau care urmează să fie reabilitate, dar și pe liniile secundare, precum și pe calea ferată de centură, după cum a scris Club Feroviar.

Principalele trasee vizate pentru introducerea trenului metropolitan sunt:

  • Linia metropolitană S1 București (cale ferată dublă electrificată): Grădinari (P&R) – Domnești – Chiajna (P&R) – Giulești – București Nord (P&R) – Pajura – Băneasa  (P&R) – Pipera – Petricani  (P&R) – Andronache – Voluntari  (P&R) – Pantelimon – Brănești (P&R);
  • Linia metropolitană S2 București (cale ferată neelectrificată): Moara Vlăsiei (P&R) /Snagov (P&R) – Dimieni – Balotești (P&R) – Mogoșoaia  (P&R) – Giulești – Chiajna  (P&R) – Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R) – Vidra – Grădiștea – Comana (P&R);
  • Linia metropolitană S3 București (cale ferată neelectrificată): Ghergani (P&R) – Tărtășești – Săbăreni – Chitila – Pajura – Băneasa (P&R) – Pipera – Petricani  (P&R) – Andronache – Voluntari  (P&R) – Pantelimon – Cernica – Tânganu  (P&R) – Fundeni – Plătărești (P&R);
  • Linia metropolitană S4 București Henri Coandă Expres (cale ferată neelectrificată): București Nord (P&R) – Mogoșoaia (P&R) – Aeroport Henri Coandă (P&R);
  • Linia metropolitană S5 București (cale ferată dublă electrificată): București Nord (P&R) – Chitila – Buftea (P&R) – Periș (P&R);
  • Linia metropolitană S6 București (cale ferată electrificată): București Nord (P&R) – Pajura – Băneasa (P&R) – Pipera – Petricani  (P&R) – Andronache – Voluntari  (P&R) – Pantelimon Sud – București Obor  (P&R);
  • Linia metropolitană S0 București Linia Circulară (cale ferată parțial electrificată): Chiajna (P&R) – Militari (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R) – Berceni – Popești Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R)– Splai – Cățelu – Cernica Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R)– Voluntari – Ștefănești – Tunari – Otopeni Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R)– Mogoșoaia Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R)– Buciumeni – Chitila – Chiajna Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R).

Pe multe porțiuni, traseele prezentate de Ministerului Transporturilor se suprapun sau se intersectează cu cele propuse de primarul general Nicușor Dan pentru trenuri metropolitane la București. În altă ordine de idei, unele linii, cum este cazul Căciulați-Snagov, vor necesita o reconstrucție de la zero, ele fiind impracticabile în momentul de față.

Ultimele Articole