spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

CFR Călători bagă tren de navetiști Fetești-București în miezul zilei. Călin Mitică ia caimacul

Conducerea CFR Călători a anunțat marți că începând de joi, 1 aprilie, va introduce un tren de navetiști Fetești-București Nord și retur, fapt prezentat ca o mare realizare. De fapt, operatorul feroviar de stat a anulat cinci perechi de trenuri destinate navetiștilor și a introdus doar una în loc. Și aceasta la ore nepotrivite. La orele preferate de navetiști va opera, începând cu 1 Mai, Transferoviar Călători.

Adrian Bărbulescu

tren de navetiști Fetești-București modernizarea stației Fetești

”Pentru a răspunde nevoilor de trafic pe ruta București Nord – Fetești și retur și pentru a oferi  totodată accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, CFR Călători a planificat îmbunătățirea ofertei de trenuri ce deservesc și Fundulea încă de la începutul anului, iar demersurile pentru operaționalizarea circulației de noi trenuri a fost aprobată din 15 martie. Astfel, din 1 aprilie 2021 noi trenuri Regio Expres (RE) vor circula de la București Nord la Fetești și retur. Prețul biletelor este la nivel de tren Regio, iar de aceste tarife avantajoase beneficiază călătorii din București Nord, București Băneasa, Pantelimon, Brănești h, Islaz, Fundulea, Sărulești, Lehliu, Dor Mărunt h, Ciulnița, Ogoarele hc, Recolta, Ștefan cel Mare hc, Bărăganu și Fetești”, se arată în comunicatul dat publicității marți de CFR Călători.

Ca la Radio Erevan. De fapt e un singur tren de navetiști Fetești-București Nord

tren de navetiști Fetești-București terminale pentru bilete în tren mască în gările din București Masca de protecţie devine obligatorie datoria CFR CălătoriDe fapt, situația nu este așa cum a prezentat-o șeful CFR Călători, Dan Costescu, ci e ca la Radio Erevan: a fost introdus un tren, nu ”noi trenuri” (este vorba de o singură pereche), după ce au fost anulate cinci (acest lucru nu este precizat în comunicat).

Noile trenuri vor circula astfel, precizează CFR Călători:

  • RE 8017 București Nord (plecare 09,33) – Fetești (sosire 11,37) va circula de luni până vineri, în perioadele de extrasezon: 1 – 30 aprilie 2021 și 1 octombrie – 11 decembrie 2021.
  • RE 8019 București Nord (plecare 09,33) – Fetești (sosire 11,56) va circula de luni până vineri, în perioada de sezon: 1 mai – 30 septembrie 2021.
  • RE 8018 Fetești (plecare 12:55) – București Nord (sosire 15:08) va circula de luni până vineri.

După cum se poate observa, situația se prezintă exact cum am menționat mai sus. Este vorba de o singură pereche de trenuri, pentru că la dus unul cinculă în extrasezon, altul în sezon.

Ore total nepotrivite pentru traficul de navetă

TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021
Stația Brănești Sat

În plus, fluxul de navetiști este spre București, nu dinspre București (nu sunt mulți bucureșteni care să lucreze la Fundulea sau la Brănești).

În atari condiții, util le-ar fi navetiștilor trenul RE 8018, care are însă un orar total nepotrivit. Ce navetist pleacă la muncă din Fundulea la 14,20 sau din Brănești Sat la 14,31 pentru a ajunge în București Nord la 15,08? Oricât de decalat i-ar fi programul de lucru, tot nu este util. Mai potrivit pare trenul IR 1586 cu plecare la 7,23 din Fundulea și cu sosire în București Nord la 7,51. Dincolo de faptul că are tarif de Interregio (problema apare doar în cazul călătoriilor ocazionale, pentru că abonamentul are același preț ca la Regio), garnitura respectivă nu oprește la Brănești, unde este o mare masă de navetiști.

Călin Mitică ia caimacul de pe Magistrala 800

falimentul CEH
Călin Mitică este un apropiat al prim-vicepreședintelui PNL, Rareș Bogdan

 

Mult mai potrivite ca ore pentru cei care lucrează în Capitală sunt însă trenurile care vor fi introduse pe ruta Fetești-București Nord și retur, începând cu data de 1 Mai, de către operatorul privat Transferoviar Călători (TFC), așa cum a anunțat ieri Club Feroviar.

Trenurile regio ale TFC vor avea ca ore de plecare din Bucuresti Nord 08,20 și 18,25, iar din Fetesti 04,45 și 13,20. Mult mai convenabil pentru navetiștii din jurul Bucureștiului. Și tariful este ceva mai mic decât la stat – 21,5 lei, în loc de 24,6 lei pe distanța de 146 km dintre Fetești și București Nord.

În acest fel, patronul TFC, omul de afaceri Călin Mitică, va lua caimacul, iar statul român, prin CFR Călători – zațul.

Un tren de navetiști introdus, cinci anulate

Transportul feroviar de pasageri din România contracte de activitate feroviară locală trenurile pentru naveta elevilor diesel sub catenară Trenurile de navetiști București-Fundulea piese de schimb la automotoarele Desiro trenurile pentru naveta elevilor alegeri locale 2020 pierderile CFR Călători pe 2019 fonduri europene pentru trenuri metropolitane starea de urgență în transporturi trenuri anulate Ordonanța Militară 2 CFR Călători reduce săptămâna de lucru trenuri anulate de CFR Călători starea de urgență controlor de tren Contractele de servicii publice naveta cu trenul
Tren în Halta Brănești Sat, pe relația București Nord-Fundulea, pe când încă circulau cinci perechi

Începând cu Mersul Trenurilor 2019-2020, CFR Călători a introdus cinci perechi de trenuri de navetă pe relația București-Fundulea și retur. Introducerea acestor trenuri s-a făcut la insistențele secretarului de stat Ionel Scrioșteanu, originar din județul Ilfov, și care pune mare accent pe mobilitatea feroviară în regiune.

Numai că, sub conducerea lui Dan Costescu, CFR Călători ba a anulat garniturile respective, ba le-a repus în circulație. Cum trenurile au fost mai mult anulate decât au circulat, oamenii s-au îndreptat spre alte mijloace de transport, așa că de ideea lui Scrioșteanu s-a ales praful.

Dincolo de faptul că erau mult mai multe (cinci, în loc de unul), trenurile respective aveau și ore mult mai potrivite pentru traficul de navetă: plecări din București Nord la 5,45, 6,10, 8,10, 15,25 și 17,55. Pe celălalt sens, plecările din Fundulea erau la orele 6,45, 9,02, 16,50, 18,22 și 19,15.

Mai sunt trenuri din Gara Obor, dar nordul Capitalei rămâne descoperit

tren de navetiști Fetești-BucureștiÎn afară de garnituri menționate, mai sunt patru perechi de trenuri Regio pe zi care fac legătura între București și Fundulea (preluând navetiștii de la Brănești sau Islaz, de exemplu), însă ele au ca punct de pornire/destinație Gara Obor.

Dacă locul tău de muncă este în nordul Bucureștiului, durata navetei se lungește nepermis de mult. Călătoria cu mijloacele de transport ale STB de la Gara Obor până în zona Gării Băneasa durează undeva la 45 de minute. La fel și până la Gara de Nord. Noul tren de navetiști Fetești-București Nord introdus de CFR Călători nu va rezolva problemele de mobilitate.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole