Primul tren Cargo Trans Vagon a trecut din Ucraina în România sâmbătă după-amiază, pe la punctul de frontieră Vadu Siret-Vicșani.
„Un nou proiect CTV: Deschiderea traficului UA-RO, prin frontiera Vadu Siret/Dornești. Primul tren preluat de către CTV în acest trafic a plecat din stația Vadu Siret la ora 17.48”,. se arată într-o postare din noaptea de sâmbătă spre duminică de pe pagina oficială de Facebook a companiei Cargo Trans Vagon.
Tren Cargo Trans Vagon pe secția 518, venit din Ucraina
Vadu Siret este o stație de cale ferată aflată în raionul Adâncata din regiunea Cernăuți (Ucraina), aflată pe teritoriul comunei Cerepcăuți (de care aparține administrativ).
România are patru conexiuni feroviare cu Ucraina, la Satu Mare-Halmeu-Diacovo (secția feroviară 402), la Sighetu Marmației-Câmpulung la Tisa-Teresva (secția 409), Valea Vișeului-Rahov (secția 409) și Suceava-Dornești-Vicșani-Vadu Siretului (secția 518).
Pe linia ferată Suceava-Dornești-Vicșani-Vadu Siret au circulat trenuri de călători până de curând. Mai exact, până acum doi ani, când a izbucnit pandemia de coronavirus.
Aici, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a făcut investiții de peste 150.000 de euro, în 2016, așa cum a informat la vremea respectivă Club Feroviar. Linia este ”încălecată” (adică și cu ecartament european standard, și cu ecartament rusesc) de la stația Dornești până dincolo de frontieră, la Vadu Siretului, au explicat pentru Club Feroviar specialiști în cale ferată din zona Bucovinei. Aceștia au precizat că linia este funcțională și ar putea fi introduse oricând trenuri de călători, iar în stația Vicșani există facilități pentru schimbarea osiilor între cele două ecartamente.
Până în 2020, pe aici circula zilnic o pereche de trenuri pe ruta București Nord-Kiev Passajirskii. Duminica, în compunerea trenului era un vagon direct, iar în restul zilelor săptămânii trebuia să schimbi trenul la Vadu Siret și la Cernăuți. Apoi, în contextul restricțiilor de circulație din contextul crizei sanitare, circulația trenurilor a fost suspendată și așa a rămas până în prezent.