Anulările de trenuri la CFR Călători se fac ”din pix”, afectând mobilitatea comunităților locale, mai ales a celor de pe liniile secundare. Este și cazul unui tren Pitești-Curtea de Argeș care circulă încă din 1906, propus spre anulare de SRTFC Craiova.
”Actualul Regio 9535, ultimul tren care urcă spre Curtea de Argeș, este prezent încă din anul 1906! (cel mai vechi mers de tren disponibil publicului). La acea vreme purta numărul 173, pleca din București Nord la 18:45 și sosea în Curtea de Argeș la 23:10, având parcurs de Personal (Regio curent), oprind în toate stațiile de la București până la Argeș. Deci până și atunci exista o ultimă legătură de seară spre vechea capitală. Iar în prezent… se dorește scoaterea acestuia, alături de perechea acestuia, Regio 9530, prima plecare matinală spre Pitești. Și acesta are același istoric, fiind împerecheată cu 9535 (cu 173 în anul 1906, purtând numărul 174). Inclusiv la revenirea CFR Călători în octombrie 2015, după retragerea operatorului privat RegioTrans, a existat o urcare de seară împerecheată cu o coborâre matinală! Întrebarea care se pune e: cum a ajuns brusc perechea 9535/9530 extrem de nerentabilă, încât să fie anulată din scurt? Da, înțeleg sâmbătă seara cu duminică dimineața, personal văzând cele două trenuri goale cu grad de ocupare 0% două weekend-uri la rând, în perioada scurtă în care au circulat”, scrie Emilian Trașcă, student la Politehnică, Facultatea de Transporturi, pe site-ul său dedicat transportului feroviar pe secția 106.
Se anulează un tren Pitești-Curtea de Argeș. Mai rămân doar două pe zi
În urma anulării preconizate, pe această secție vor mai rămâne în circulație doar două trenuri pe zi (două perechi), iar ultima plecare din Pitești spre Curtea de Argeș va fi la ora 13,50, cu R 9633. O oră care nu-i ajută în niciun fel pe navetiști.
CITEȘTE și Zeci de trenuri propuse spre anulare de două regionale CFR Călători. LISTA completă
În aceste condiții se pune în mod firesc întrebarea de ce se mai chinuie CNCF CFR SA să reabiliteze clădirea gării Curtea de Argeș, monument istoric. Lucrările au început în luna octombrie a anului trecut, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Locuitorii orașului vor avea o gară renovată, dar prin care nu vor trece decât patru trenuri (două perechi).