miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Încă un tren Alstom Coradia Stream pentru CFR Călători a finalizat un test important

Încă un tren Alstom Coradia Stream care va fi operat de SNTFC CFR Călători a finalizat un test important la depoul din București.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat luni că vineri, 7 februarie 2025 (câtă promptidudine! Dar probabil vineri a fost zi scurtă la ARF și nu a mai avut cine să scrie comunicatul), reprezentanții ARF – Egis – Alstom au efectuat, la Depoul Alstom din incinta Atelierelor CFR Grivița, testul de recepție la fabrică (FAT) pentru rama electrică RE-IR TS03, aferent contractului nr. RUIC 257/2022, ce are ca obiect achiziționarea a 37 de rame electrice interregionale noi RE-IR.

”Menționăm că testul de acceptare în fabrică (FAT) este o verificare a calității vehiculului feroviar, în care sunt inspectați și asigurați diverși parametri, respectiv dacă aceștia funcționează corect și respectă specificațiile convenite. Astfel, pe lista de verificare a testului FAT au fost prevăzute o serie de elemente, cum ar fi: cerințele minime de proiectare, documentele de referință relevante, echipamentele interioare, precum și cele de urgență, sistemul de informare a pasagerilor etc. În cadrul acestei acțiuni de inspecție au fost constatate unele neconformități care au fost incluse într-un Plan de acțiuni, pe care funizorul Alstom le va remedia, până la intrarea în serviciul comercial de călători a ramei electrice RE-IR TSO3, după efectuarea testelor dinamice și a probei de anduranță de 2.000 km”, se arată în postarea ARF de pe Linkedin.

Cele două rame sosite în România până în prezent fac parte din lotul celor 12 trenuri atribuite de ARF în cadrul primului contract de servicii publice licitat din România, încheiat cu operatorul feroviar de stat.


 

Trenul a sosit în țară la finele lunii ianuarie

Acest tren Alstom Coradia Stream a sosit în țară la finele lunii trecute, iar apoi a avut loc recepția preliminară, așa cum am scris atunci.

Noile trenuri ale României vor fi utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:

București Nord – Constanța

București Nord – Brașov – Arad – Timișoara

București Nord – Brașov – Cluj Napoca

Brașov – Deda – Cluj Napoca

București Nord – Brașov (deja circulă primul tren Alstom Coradia Stream)

București Nord – Iași

București Nord – Suceava

București Nord – Galați

București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria

București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

Cluj Napoca – Timișoara

Cluj Napoca – Suceava – Iași

București Nord – Călărași.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole