Trei regiuni spaniole au cerut sa fie conectate la Coridorul feroviar Atlantic

Regiunile Asturias, Castilla si León au cerut guvernului spaniol sa investeasca 3,1 milioane de euro pentru imbunatatirea conexiunilor feroviare pentru transportul de marfa. Mai exact, cele trei regiuni vor sa fie conectate la Coridorul feroviar Atlantic.

Astfel, noi linii de cale ferata ar trebui sa conecteze aceste regiuni la coridorul feroviar de marfa prin Venta de Baños, Leon, Vigo, A Coruña si Gijon. Conexiunile s-ar putea realiza utilizand o parte din fondurile UE destinate pentru dezvoltarea Coridorului Atlantic. Bugetul total pentru acesta este de 30,6 miliarde euro.

Cele trei regiuni numara doar 13% din totalul populatiei spaniole, insa acolo se manevreaza 20% din totalul traficului feroviar de marfa din Spania, in special transportul produselor din otel si al autoturismelor. Mai mult, transportul feroviar de marfa din cele trei regiuni constituie 10% din totalul transportului de marfa din intreaga Spanie.

Cu toate acestea, Autoritatea Anti-Trust din Spania, CNMC, a punctat faptul ca exista o serie de blocaje in traficul feroviar de marfa in cele trei regiuni, ceea ce impiedica dezvoltarea portului Pontevedra (din Galicia), precum si a porturilor Gijon si Aviles, cele doua fiind situate in Asturias.

Din aceasta cauza, o mare parte din companiile ce au nevoie de transporturilor marfuri contracteaza operatori rutieri de marfa, iar porturile inregistreaza pierderi.

Initial atat Parlamentul European cat si Consiliul Europei au aprobat includerea celor trei regiuni in Coridorul Atlantic. Cu toate acestea, regiunile spaniole au solicitat guvernului de la Madrid sa aloce o parte din fondurile de la bugetul de stat pentru a sustine investitia facuta prin fonduri europene.

In cazul in care Uniunea Europeana va aproba oficial includerea celor trei regiuni in Coridorul Atlantic, lucrarile pentru realizarea respectivelor conexiuni ar putea incepe in 2022.